tisdag 17 juli 2012

Det där med semester

Semestern är inledd och jag njuter i fulla drag! Så himla underskattat med semester ändå. Känslan av att bara göra ingenting alls. Eller att göra precis det man känner för. Att grilla vid halv tio en söndagkväll. Dricka öl en måndag. Och sova länge varje morgon och aldrig vakna av en väckarklocka. Så jävla underbart!

Jag har haft en toppenbra semesterstart men som vanligt varit usel med kameran. Vi inledde i Varberg i fredags, ett gäng goa fina tjejer med grillförfest och bästa Uggla. Alla låtar är bra, alla kan jag typ utantill. Jag älskar Uggla! Kvällen avslutades med crepes, närmare bestämt en Anderstorp special. Haha.





Dagen efter åkte jag tåg till Halmstad och mötte upp min fina sambo för första födelsedagsfirandet. Winnerbäck på brottet i strålande solsken var fantastiskt fint! Det var strålande sol hela dagen och vi gick på stan, åt hamburgare och drack öl på bulls, åkte till stadsbondgården och nostalgitrippade förbi vår gamla stuga i Kuskatorpet. Finaste dagen helt enkelt! Min telefon dog innan konserten så inga Winnerbäckbilder blev det:( Mer än på Samme som solade i väntan på Lasse.




Söndagen ägnades åt storstädning av huset. S städade mest och jag bakade jordgubbstårta som önskats inför födelsedagsfirandet. På kvällen kom våra familjer och firade och S fick massa fina presenter!

Igår var det måndag, underbart att slippa gå till jobbet! S fick frukosttårta av mig och mina sista presenter. Tyvärr hade jag köpt lite för stora presenter så vi åkte in till Värnamo och bytte storlek. Passade även på att köpa det sista inför resan, såsom solcremer, schampoo, böcker och andra små bra att ha-grejor.

För imorgon åker vi ju! Galet som jag längtat och nu är det snart här!

Idag packar vi därför och klipper gräset och tvättar och så. Gör oss redo helt enkelt. Har även passande nog bjudit in oss på middag i Gislaved. Hehehe.

Ikväll ska jag basta och skrubba mig som sjutton inför kommande veckas sol! Här hemma har man ju mest blivit fuktskadad och denna bleka torra kropp behöver därför sig en rejäl omgång!

Sist men inte minst så har jag sakta men säkert börjat prova mig fram lite på Instagram. Kommer inte blogga under resan men kan hända att jag lägger upp någon bild eller  två där inne istället. Anskopansko heter jag där för er som vill in och kika!

Passar på att önska er en trevlig semester!

Inga kommentarer: