måndag 2 juli 2012

Grekland, ÄNTLIGEN ses vi igen!

Vi bokade resa igår och den 18 juli flyger vi till Rhodos! Älskade, fina Grekland! Mitt absoluta favoritland i Europa!

Vi fick till en riktigt bra kompromiss tycker jag: Jag var sugen på att testa Turkiet igen och då särskilt Marmaris som sägs vara en riktig pärla. Dock var det väldigt utplockat med resor just dit och höga priser. S å andra sidan var mycket mer sugen på Grekland. Jag började bli mer och mer sugen på Grekland istället, speciellt eftersom det är alldeles för varmt för min smak i Turkiet på sommaren egentligen. När vi väl började titta så var vi plötsligt övertygade om att det var Grekland som lockade mest!

Det finfina i lösningen med Rhodos är att det går dagliga färjor över till just Marmaris! På en timme är man alltså över i Turkiet och kan ta en dag med shopping och uppleva den turkiska kulturen och det turkiska köket! Klockrent! Vi får två resor i en och möjlighet att uppleva båda! Behöver jag säga att jag längtar?


Rhodos












 Marmaris







Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer: