torsdag 24 februari 2011

Förändringens vindar blåser..

..och jag är så pepp och förväntansfull på allt det nya som komma skall!

Insåg idag när första utskicket inför 25årsfesten skrevs att tiden har gått sjukt fort! Shit jag är snart 25! Minns när jag var liten och tyckte/tänkte/trodde att när man är 25 då är man vuxen och då har man koll. Jag känner mig inte alls vuxen! Och kollen jag har vet ni ju alla hur det är med den;) Kändes först som att jag inte alls är redo att fylla 25 redan!

Men sen tänkte jag efter. Och slog mig själv på fingrarna lite. Jag har ju visst åstadkommit en hel del! Jag har hunnit med att jobba 2 år efter gymnasiet. Jag har backpackat runt i Asien tre gånger. Jag har rest massa småresor. Och jag har fullföljt (snart) en fyraårig högskoleutbildning! Nu blåser förändringsvindarna för fullt och under den senaste veckan har jag tagit två stora steg framåt.

Jag har köpt en bil! Åh, den är så fin! Har så länge behövt en bil och jag är SÅ glad att jag äntligen är bilägare! Hejdå anpassning och hej frihet! Det är en kanonfin renault megane från 2003 med AC och alla moderna teknikaliteter man behöver:) Dessutom är den helt rostfri och i superfint skick. En riktig mäklarbil:)

I tisdags skrev jag dessutom på en heltidsanställning! Hihihi! I veckan som kommer annonseras jag ut i tidningen som ny mäklare. Känns så overkligt. Men så roligt! Är riktigt riktigt taggad inför detta och vill bara att skolan ska vara slut NU så jag kan börja jobba!

Det där med förändring och ovisshet är spännande. För tre veckor sedan gick vi på stranden i Asien och förbannade vår framtid med all ovisshet den innebär. Jag visste inte alls hur jag skulle göra med jobb, framtid och karriär. Helt ärligt kändes det hemskt att skolan snart är slut och att man skulle tvingas tänka själv och fatta massa svåra beslut. Praktiken kändes halvt omotiverande eftersom jag inte visste om jag skulle stanna eller ej. Men så kom det där mailet. Och helt plötsligt är allt annorlunda! Nu längtar jag efter praktik för att lära lära lära så mycket som möjligt! Det pratas om vilket kontor som ska bli MITT och telefonnummer, mail osv. Så otroligt taggande! Jag vet vems tjänst jag tar över och därmed kan jag nu gå som en svamp och bara suga in all information om hur arbetet sköts och vilka kontakter som är viktiga osv osv. Har praktiserat måndag och tisdag denna veckan, och det var en helt makalös skillnad i motivation! Att jag och F kommer att bli kollegor framöver känns hur bra som helst och på vårt kontor är det så himla härlig stämning! Oj vad mycket utropstecken jag använder! Och oj vilket kasst talspråk jag skriver med i bloggen! Haha.

Så ja, det där med att fylla 25 är inte så illa iallafall! Under mitt tjugofemte år blir jag alltså färdigutbildad, bilägare, sambo och fastighetsmäklare.

Fan jag tror jag är redo hörrni! :)

Inga kommentarer: