torsdag 24 februari 2011

Självdisciplin kom fram!

Som jag skrev i förra inlägget så har jag just nu otroligt svårt att fokusera på skolan. Med avtal påskrivet känns skolan mest bara som ett onödigt lidande just nu. Men så är det givetvis inte. För att få mäklarlicensen krävs godkända kurser, så det gäller att orka dubbelfokusera nu det sista!

Det går väl sådär. Sitter med en hemtenta nu som tar kål på mig! Maken till krångligare rättsfall har jag aldrig varit med om! (bra val Anna!) Det är överklagat och bestridet och ett dussin vittnen och tingsrätten svea hovrätt och HD är inte överens om ett enda domslut. Blir galen!

Men nu har jag satt en deadline så att jag ska sluta göra allt annat och SKRIVA istället! Ikväll väntar elitseriehockey i Jönköping. Alltså MÅSTE jag vara klar med problemformulering och empiri senast kl. 15.15. Imorgon ska vi slå klackarna i taket på Högis skilounge. Alltså MÅSTE jag vara klar med teorin senast kl. 15.00 imorgon. 18.00 ska bröllopsdag firas på lördag. Alltså MÅSTE resultatdelen vara klar senast 16.00 på lördag! Så det så! Så och du ska skörda! Trevligheter väntar varje kväll nu om jag pluggar duktigt! Söndagen blir det bara att köra ända in i mål, för då ska det vara klart!

Så dags att skriva nu tror jag!

Inga kommentarer: