måndag 14 februari 2011

Jet-lag

Uppe med tuppen idag, jet-lagen sitter i fortfarande och jag kan inte sova! Helgen har varit helt fantastisk! Fördelen med att vara borta 3 veckor från sin andra hälft är att återseendet är värt typ allt. Vi konstaterade att vi har varit ett vidrigt plåsterpar hela helgen, men gud så skönt det har varit! Mycket mys och närhet som ska tas igen och man får liksom inte nog!

I fredags landade vi alltså på svensk mark igen. efter en låång resa över halva jordklotet! Vi avslutade resan med en monstershopping i KL, vilket innebar att vi var så trötta så att vi slocknade innan planet ens lyft! Vaknade igen 10 timmar senare och hade bara 2,5 timmars flygning kvar till Amsterdam. Det var skönt, eftersom jag fasat lite för den långa flygningen. Dagen innan hemfärd drog jag på mig en jätteförkylning med dåsighet, yrsel och rinnande näsa som följd. Därför kändes flygningen inte alls lockande. Men som sagt, det gick över förväntan! Fredagen gick jag sedan som i ett töcken och däckade in tidigt tidigt i soffan, sjuk och jetlaggad.

Efter en lång natts sömn var jag hyfsad återställd på lördagen. S fick hälften av alla sina presenter (resten är öronmärkta till dagens hjärtedag) och jag visade upp alla mina fina inköp. Bilder på alla fynd kommer i ett senare inlägg här. Ska försöka fota de underbara tavlorna jag köpte också och visa er! Love them!

Bilddelning och semmelfest med A och K förgyllde eftermiddagen och under kvällen följde melodifestival och mysig lyxmiddag. Hade beställt lövbiff, bea och stor fetaostsallad och det var SÅ gott! Efter ett glas rött till det somnade jag gott. På mage i soffan. Kul sällskap! Haha. Skyller på jet-lagen.

Igår tvättades det och tvättades och tvättades lite till. Städades samtidigt. Sedan var det dags för allahjärtansdag/välkommenhemmiddag hos S föräldrar. Mycket gott med fläskfilé och efterföljande pannacotta. Efter lite påföljande dessert till kaffet senare rullade vi (bokstavligt talat) hemåt.

Idag är det dags att ta tag i livet igen. Det är med motvilja kan jag säga. Det är alltid likadant när jag varit ute och rest; jag drar ut på vardagen in i det längsta så att jag nästan hinner få ångest inför den på riktigt! Skolan känns SÅ avlägsen just nu, jobba kanske jag borde, praktiken väntar, lägenheten ska tömmas..osv osv osv.

Det bästa är väl att ta en sak i taget. Jag börjar med att rensa ur garderoben som ska tömmas. För som om det inte vore nog har familjen impuls stökat runt hemma och den garderob jag har (med skit som jag inte vet vart jag ska göra av) ska nu tömmas. Så det är väl bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det!

Jag är en rutinmänniska ut i fingertopparna och jag måste försöka få ordning på min vardag lite känner jag. Det har varit ett flygande och flängande under hösten med skola i halmstad, praktik i vmo och hjärtat och jobbet i gislaved. Nu är det ändringar på gång och jag känner därför att det är viktigt att jag organiserar upp min vardag och mina rutiner lite. Det första jag ska göra är att fixa ett gymkort här hemma nu. Sade ju upp mitt gymkort i Hstad i höstas och jag har verkligen saknat träningen mer än jag kunnat tro! Konstigt nog insåg jag det mest nere i Asien. Fråga mig inte varför, men det liksom bara slog mig! Var så sugen på att träna, hur konstigt det än kan låta! Ska bli skönt att komma igång igen och få lite ordning på kroppen och knoppen!

Just ja, detta vet ju inte ni! Jag har fått en SÅ glädjande nyhet! Fick ett mail som jag läste på McDonalds i KL. Det kändes helt overkligt och surrealistiskt att sitta på andra sidan jorden och få en sådan positiv nyhet. Jag läste, tittade upp på Z och utbrast: "Shit jag har fått jobb!"

Jag har fått erbjudande om fast anställning!! :):):)

Ett halvår innan färdig utbildning har jag alltså fått jobb! Känns helt galet, men givetvis sjukt kul! Har dock inte tackat ja än, i veckan ska jag in och titta på anställningsavtal. Känner att jag vill veta exakta förutsättningar för att inte göra något förhastat. Har lite funderingar på att våga ställa en del krav. Men vi får se:) Just nu känns det bara så skönt att ha fått ett jobberbjudande!

Nu ska jag ta tag i den här dagen tänkte jag! Längre fram i veckan kommer en fet bilduppdatering från resan.

Idag är det hjärtedagen hörrni! Krama någon ni tycker om lite extra idag eller visa er uppskattning på annat sätt! Jag ska knapra hjärtechoklad som jag fick av S föräldrar igår och sedan tänkte jag överraska S efter träningen ikväll. Med vad skriver jag inte här, för jag vet att vederbörande läser här;) Hur jag än gör så är hans present till mig helt jävla omöjlig att slå så jag tänker inte ens försöka. Han är inte riktigt klok, fick en smärre shock när han var tvungen att avslöja vad han hade köpt! Som tur är så kommer den inte riktigt i tid, det gör att mina presenter inte ser så futtiga ut i jämförelse:) Men det är tanken som räknas, sägs det ju!

Alla som hatar alla hjärtans dag och spyr galla över den kommersiella dagen kan jag till viss del förstå. Jag tycker också att man kan visa sin uppskattning under hela året istället. Men jag tillhör dem som inte tycker att det är fel att göra både och:) Man ska uppskatta varandra varje dag, men det är fint tycker jag att det finns en dag som är alldeles speciell och som är vikt helt till kärleken. I en värld fylld av ondska och elakheter är det väl fint att det finns en dag då alla i världen kan tänka lite extra på dem de älskar! Så gör nu det hörrni! Ge någon en extra kram, skicka ett hjärtesms eller ta en kebabrulle i soffan med en go kompis;)

Hjärtekramar till er alla!

Inga kommentarer: