fredag 23 september 2011

Breaking news

Idag har jag och S tagit ett enormt steg framåt. Vi har köpt hus! Vårt alldeles egna, första hus! Känns helt galet roligt och jag är så himla peppad! Vi kände båda när vi steg in att "här vill vi bo". Det var ett halvt impulsivt beslut från början men nu känns det bara så himla rätt! Jag som mäklare har förhoppningsvis lite koll på vad som är bra och dåligt och vad man ska titta efter. Framförallt vet vi vad VI letar efter och uppskattar med ett hus.

Våra önskemål har varit:
  • Tegelfasad (lätt bästa fasadmaterialet vad gäller hållfasthet och underhåll).
  • Fler än tre sovrum. Inte heller för små sovrum. Här får vi fyra stycken, alla stora nog för att vara master bedroom!
  • Inget renoveringsobjekt (kök och badrum ska vara omgjorda och fräscha).
  • Inget "hemmafixat" hus med glipor och flammiga väggar eller billiga laminatgolv från rusta.
  • Två badrum med duschmöjligheter i båda. Gärna både badkar och dusch. Bingo för det har vi här!
  • Sovrummen uppdelade på två plan (föräldrar på ett plan, ev. barn på det andra).
  • Baksida på fritt läge (dvs ingen granne mittemot).
  • Bastu (finne som jag är så är bastu ett stort plus och nästan ett måste)
  • Braskamin.
Allt detta uppfyller vårt hus och det känns så himla roligt!
Dessutom har vi haft stor hjälp av mina mäklarkollegor (tack snälla) mina anställningsförmåner och det faktum att vi har en köpare av lägenheten i nuläget och därför slapp skriva med förbehåll. Det råder dessutom köpläge så det smäller om det på marknaden just nu!

Så vi slog till! Och efter långa, utdragna förhandlingar blev det så kontraktsskrivning idag. Har varit nervös och pirrig hela dagen och fått massa lycka till av mina fina säljare (och kollegor) jag träffat på jobbet:) På måndag väntar besiktning, håll en tumme att det går igenom utan större problem är ni snälla!

Ikväll har vi firat med champagne och en god middag. Som om inte dagen vore nog så fin så är det lönefredag idag! Och det var utförsäljning på Pepsi Max på Kvantum! Om jag var in heaven? Svar ja. Snälla K kom dessutom förbi med presenter i form av skumpa och trattkantareller:)

Åh vilken underbar dag! Bara myser runt och är så himla happy:)

Inga kommentarer: