lördag 24 september 2011

Underbara lördag!

Lyckoruset och det enorma magpirret sitter fortfarande i. Idag vaknade jag av att S kom in i sovrummet innan match.

-Anna?
-Jaa?
-Vi har köpt hus!!

Vi är så glada och det är så roligt och jag känner att jag skriver helt meningslöst bladder, för det går inte riktigt att beskriva känslan!



Igårkväll i soffan utbrast S från ingenstans "Jag vill flytta in NU!"

Vi är lite sådana just nu ; vi gör annat och pratar om annat men trillar hela tiden tillbaka in i hustankarna:) Framförallt så längtar vi något otroligt till TT-dagen!

Vi har redan planen klar på vad vi ska göra om från start och vad som kan vänta. Kan säga att jag i dagsläget aldrig varit gladare över att ha en pappa och bror som är målare! Det sköna är nämligen att det enda vi vill och behöver göra är att måla om tre rum och lägga nytt golv i ett av rummen. Tacksamt då med hantverkare i familjen! (som dessutom är skyldig mig lite gentjänster.. hehehe)

Jag är så glad att detta är VÅRT beslut! Jag har alltid ansett att stora steg i ett förhållande måste man vara två om och känna lika mycket för båda två, annars fungerar det aldrig! Därför var det otroligt viktigt för min del att känna att det är ett gemensamt beslut och att båda vill det lika mycket. Vi valde också, just av anledningen att det ska vara vårt beslut, att inte berätta något om detta för mer än våra familjer och de närmsta som det var ohållbart att hålla det hemligt för. Detta för att vi helt enkelt ska vara säkra på att vi har gått på vår egna magkänsla och inte vägt in andras åsikter och tankar. Man blir lätt färgad inför ett så stort beslut nämligen, vare sig man vill det eller ej:) Så detta hus är helt vår egna lilla framvärkta bebis! Haha.

Passar på att tacka så hjärligt för alla gratulationer och lyckönskningar vi fått via tele, sms, besök och på ansiktsboken! Tack snälla!

Jag kommer troligtvis skriva en hel del om detta projekt framöver, så ni som inte är husintresserade kan ta en paus i bloggläsandet ett tag :)

PS. Jag vet om att det är helt totalt livsfarligt att planera som vi gör när besiktningen inte är genomförd än. Men vi kan inte riktigt låta bli:) DS.

Inga kommentarer: