onsdag 29 augusti 2012

Boa

Det kliar i hela kroppen av inrednings- och renoveringssug nu! Typisk, härlig höstkänsla som jag tror drabbar de flesta husägare! Vi har massor med planer och projekt som står i kö och som nu äntligen kan börja genomföras i och med att jag skaffar stabil inkomst.

IKEA besöktes i helgen och nu ska ÄNTLIGEN vardagsrummet få sig en omgång. Har stört mig länge på den kala, opersonliga känslan som nu råder. Så som det blir när man tager vad man haver och inte har en krona att lägga på extra piff. Men nu så! Tråkigt nog köpte vi fel stomme, så än så länge står där bara massa kartonger och väntar. Men imorgon sker byte och jag hoppas på ett nytt fint sideboard uppmonterat och klart i helgen! Köpte massa fina ljusstakar, vaser och annat piff till också och tror att det kommer bli superfint när det är klart! Och äntligen, äntligen är det snart dags att slänga ut den vedervärdiga uplightlampan som stått alltför länge och svajat i sin fulhet. Den skulle rykt ut i flytten men tjänade bra som flyttlampa S Å L Ä N G E. Nu, ett halvår senare ska den ut! En lampa från Rydéns som jag spanat på i åratal nu ska inhandlas. Och inte begagnad, och inte en billigare kopia, utan den riktiga fina underbara lampan är snart min! Tjoho! Sen ska ni få se på vardagsrum! :)

Jag märker att jag, som vanligt varje höst, går mot lila i inredningen. Av alla höstiga, mörkare färger så är lila min stora favorit. Plommonen och ljungens färg. Höstens färg helt enkelt! Vaserna jag köpte går i lila, vilket passar perfekt till de fina Lisa Bengtsson-brickorna S fick i present i somras. Har även köpt världens mysigaste pläd inför höstens kvällar. Den har vit mjuk teddy på ena sidan och är auberginefärgad på andra sidan. Jag gillar´t!

Idag kommer min bästa pappa och börjar måla våra fönster invändigt! Så himla skönt! Bort med det hemska svartbruna sjuttiotalsmurriga! Nu får vi vita fina fönster! Det kommer bli smashing och ändra hela rummen! Fönsterbrädorna som idag är i furu ska vi måla vita själva under uppsikt av målarmästaren. Även insidan av ytterdörren ska målas och sist men inte minst ska vi försöka ge oss på vår furutrappa när pappa ändå är hos oss och kan rätta till våra misstag! :)

Många bollar i luften som ni märker, ska bli så kul att börja sätta lite egen prägel och göra fint nu!

Inga kommentarer: