torsdag 9 augusti 2012

Torsdagstankar

Är lite öm och stel och har faktiskt rejält ont idag. Ramlade i trappan till nedervåningen i förrgår och slog mig som sjutton! Bild vill jag inte bjuda på, blir så stort och vidrigt i bloggformatet, men ni som har instagram kan se min hemska skinka där. Jag har ett blåmärke stort som tre knytnävar ungefär. Helt svartblått och svullet. Men det är inte där jag har ont, jag har ont på motsatt sida i höften. Och i axlarna/överarmarna konstigt nog. Tror det beror på att jag tog emot med armarna bakåt och att höften slog ihop när jag landade på ena sidan. Funderar på om jag ska söka läkar- eller kiropraktorhjälp om det inte ger med sig under helgen...

Ikväll ska vi låna Yosha igen, en av svärmors fina hundar! Ni kanske minns henne, det var den valpen vi passade förra sommaren när vi bodde i lägenheten. Jag ska ha henne hela helgen som det ser ut nu, om det inte blir Nause på lördag vill säga!

Imorgon jobbar jag nämligen hemifrån, så otroligt skönt! Så för mig är det extrafredag idag;) Behöver långhelg och behöver lite hundterapi för att bota ledset hjärta och framtidsångest. Jag hade så hoppats på nytt jobb nu efter semestern men det ser mörkt ut. Väntar iochförsig besked från två sökta tjänster, men jag har egentligen inte befogenhet till någon av dem så jag tror inte att jag kommer få napp där.

För att avsluta positivt så har jag iallafall tagit ett steg i rätt riktning nu. Framåt. Det gäller att försöka påverka på de sätt man kan för att känna att det iallafall går framåt. Så i veckan bokade jag och F in oss på en utbildning till ekonomiassistent! Det ska bli så roligt att känna att man utvecklas igen! Framförallt bra att fräscha upp bokföringen och att kunna skriva "ekonomiassistentutbildning" i CV:t. Sen är det väl själva fan om man inte ska få något jobb! Nu väntar vi bara på klartecken att vi fått platser och inte hamnat reserv. Hoppas hoppas att vi får plats! Isåfall blir det Jönköping på onsdagar framöver! :)

Imorgon tänkte jag försöka att röja klart på kontoret, det vore så skönt att ha det gjort! Vi har kommit en bra bit på väg nu men saknar förvaring känner jag. Vi har mängder av tomma garderober, men jag söker byråer, lådor för småpyssel, sideboards osv. Vi har ju planer på hallförvaring och sideboard under TVn uppe. Även ett högskåp ska inhandlas till vardagsrummet. Men så var det det där med pengar också... Så länge packar vi ner i förvaringsbackar för att få ordning och reda och ut med det i förrådet. Överlag behöver hela huset en storstädning så det tänkte jag också hinna med. Sen har jag ju givetvis lite jobb att göra så vi får se hur mycket som hinns med. Klart är att morgonen kommer att börja med härlig långpromenad i skogen med hunden! Det bästa jag vet och klart bästa starten på dagen!

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Emelie och Andreas sa...

Hej!

Så skönt att kunna uppdatera sig liiite trots att man är utomlands! Men snart kommer jag hem och då blir det andra bullar! Jag beklagar sååå mycket för Jeppe, skönt att du ändå får trösta dig med lite hundmys! Synd att det inte blivit nåt på jobbfronten än men är så impad av din glöd och hugga tag i ekonomiassistent utbildning (och ingen är gladare än mig att den är i jkpg ;))!! Håller givetvis tummarna för de två ännu ej meddelade jobben också så klart! Nu ska jag läsa om en rhodos-resa innan vi ska ut och leta frisör för att klippa topparna!

Ha det bäst!
Kramar och ses snart!