onsdag 8 augusti 2012

Vila i frid älskade vän

Våran älskade fina bästa vän Jeppe har blivit en ängel. Så ofattbart sorligt och ledsamt. Min gamla fina vapendragare som har varit en familjemedlem sedan vi var små. I vått och torrt har han varit med oss. Funnit sig i allt och bara varit världens trognaste kompis.

I förrgår var det dags för honom att gå vidare. Han var 15 år och jag vet väl om att det var dags. Men det gör liksom inte saken lättare för det. Stackars mamma som fick åka in med honom till veterinären. Ryser av bara tanken. Men fint att han slapp dö ensam. Dessutom var mamma den stora favoriten så jag tror och hoppas att han dog trygg och lugn. Och att han har det bra nu.

Jag har stängt av det här väldigt mycket märker jag. För jag måste hålla ihop på jobbet. Men nu rinner tårarna sådär okontrollerat igen. Och jag fasar lite för när jag kommer att ta in det hela helt.

Älskade fina Jeppe. Vila i frid i vetskapen om att du för oss alltid kommer att vara världens bästa hund. Det kommer aldrig finnas en ersättare och du kommer alltid att ha en särskild plats i våra hjärtan.

Vi älskar och saknar dig!

Inga kommentarer: