söndag 25 maj 2014

Mors dag

Idag firade jag min första morsdag! Samme bjöd mig till Hestraviken på frukost och vi passade på att fira min mamma samtidigt ihop med min familj. Under eftermiddagen firade vi istället Sammes mamma med fantastisk grillmat, tårta, kubb, hundvalpar och sol. 

Tyvärr fick vi lämna återbud till tredje morsdagsfirandet hos mormor i Länghem; tiden räckte inte till och jag var helt slut och ville bara hem och sova. Har så klart dåligt samvete över att så många tydligen avbokat till mormor men jag hade inget val idag. Efter heldag i Varberg igår med tjejgänget som innebar tidig uppstigning och sedan läggdags 02.00 inatt så var energin helt slut efter Hestraviken och Ulvestorp idag. Så efter mathandling på hemvägen så stupade jag i säng istället. 

Jag måste ändå säga att min mamma är den mamma av alla mammor som mest förtjänar att firas idag. Hon är den starkaste människan jag vet och utan henne vore vår familj ingenting. Hon har alltid satt mitt och min brors bästa framför sitt eget och därigenom gjort en enorm uppoffring gällande sitt eget liv. Jag vågar inte ens tänka på hur mitt liv kunnat se ut idag om det inte vore för henne. För det är jag henne evigt tacksam. 

Utan att gå in på alltför privata detaljer så ska jag och mamma imorgon förhoppningsvis se till att saker och ting förbättras. Det är iallafall min absoluta förhoppning. Det vore världens bästa morsdagspresent.

Inga kommentarer: