torsdag 8 maj 2014

Tröttma

Denna veckan har inte varit nådig mot mig, fysiskt sett! Är.Så.Trött! Har så svårt att hålla mig vaken och hålla fokus på jobbet och två dagar i rad nu så har jag somnat i en liten dreglande hög på Samme i soffan efter jobbet! När klockan ringer på morgonen så känns det som att kliva upp mitt i natten! Men denna tröttman gäller bara mig, inte den lille inneboende jag har i magen vill jag lova! Knyttet är piggare än någonsin och buffar, sparkar, vänder och vrider sig! Ibland undrar jag om hen någonsin sover? :)

Antar att tröttheten är en kombination av att det är en stark tillväxtfas för bebben nu som såklart suger mycket energi, men också beror på att jag sover så inåt helskotta dåligt på nätterna nu! Har väldigt mycket onda sammandragningar nattetid vilket gör att jag vaknar kvidande och stånkande. Dessutom drömmer jag mycket marisar så jag vaknar med hamrande hjärta och andan i halsen stup i kvarten! 

Idag vaknade jag dessutom med kraftig yrsel, så illa att jag gick in i dörrposten till toan! Tänkte att det var övergående men hela världen fortsatte snurra och jag fick sitta ner med huvudet mellan benen flera gånger under förmiddagen. Mådde så himla illa av yrseln och hade svårt med balansen så jag var helt vimmelkantig fram till lunch.  Sen gav det med sig som tur var! Det sitter inte utanpå att vara gravid just nu alltså! Men men nu är jag hemma och kan vila en snabbis iaf!

Igår var vi på första föräldraträffen förresten! Gud vilken stor grupp vi var! 10 par, så 20 personer är vi i vår grupp! Förutom att gruppen kanske är lite FÖR stor så tycker jag ändå att det verkar vara en bra grupp! Vi är 4 eller 5 par som är beräknade samma vecka, varav 1 par på pricken samma dag som vi! Ska bli spännande att se vilka små som behagar titta ut i tid; vilka av oss som träffas på BB:)

Nu ska jag strax badda ögonen så jag piggnar till lite och åka till F för snabbdejt. Sen väntar veckohandling (Suck). Imorgon har vi golfkväll och Bambu med jobbet, jag ska inte golfa men tänkte definitivt äta thai! :) På lördag kommer äntligen familjen Johansson/Nilsson! Dessutom såg jag att det ju är Eurovision!

Så ja, det får helt enkelt bli storhandling idag, även om kroppen skriker efter sömn och vila!




1 kommentar:

Ida sa...

Saknar er redan! Kram