söndag 13 november 2016

I julfas

I år är första gången på säkert 10 år som jag är i fas med julen! Jag brukar alltid tycka att det börjar pyntas för tidigt, har alltid dålig koll på vad vi har och inte har i pyntväg och sitter i sista sekund med julkort och julgran. Tycker alltid att julmarknaderna är på tok för tidigt och är opepp på dem just därför. Trots att jag är en julälskare av rang! Men jag hinner liksom aldrig riktigt med.

Men iår. I år är jag tamigfan i fas så det smäller om det! Vet inte om det beror på det kalla vädret som fått julkänslorna att spira i tid eller om jag bara är extra julpeppad i år. För i år ska det bli SÅ så roligt att uppleva V:s första jul som han faktiskt upplever och inte bara deltager i.

Så lyssna här då. Jag har inventerat julsakerna INNAN de ska fram i år och därmed också kunnat köpa på mig det vi saknar. Det har jag tänkt att jag ska göra sen vi flyttade hit för 6 år sedan.. Och förbannat varje år att jag inte gjort. Men äntligen blev det av!

 Jag är i stort sett klar med alla V:s klappar (för att de är roligast och för att vi varit på gekås) och jag har köpt så jädra roligt pynt till honom; ett litet nisseset att sätta på listen och en fantastisk snöglob med julmusik. I år tycker jag dessutom att V är stor nog för en paketkalender så jag har även äntligen tillverkat en kalendergran av ett gammalt bord som stått och skräpat. Den blev prick så bra som jag sett framför mig och jag längtar så tills det är dags att fylla den med paket och piffa till den!

Idag har vi spanat in årets granar, både ute- och innegranen. Så himla mysigt i den rimfrostiga skogen och V i pulka! Annat än förra årets sista minuten-panik i ösregn! Så jäkla skönt att ligga i fas!

Igår var vi på julmarknad och jag köpte på mig massa glögg och fina tomtar i ull till trollhasselkvistarna. Insöp all julkänsla och längtade extra mycket till jul.

Och det sjukaste av allt: idag tog jag årets julkort och har i skrivande stund precis fått iväg beställningen till och med! Det var sjukt bra rabatter som gick ut idag så är inte det en sporre nog så säg. Är lite chockad själv faktiskt! Förra året slet vi med en unge som vägrade luva och mildväder ute gav inga bra bilder. Så vi skickade plojbilder på naken, vild unge som slet i luvan! Haha. Men i år med lite trix och spex så blev de fantastiska!


 

Så Julen 2016, bring it on, jag är mer än redo!

Inga kommentarer: