söndag 20 november 2016

November, snart är du förbi!

Nej jag älskar inte november, men jag måste ändå medge att det varit en ovanligt fin sådan iår ändå! Men nu är jag glad att årets skitmånad snart är förbi och att vi är på väg in i fantastiska december! 

December är alltid en helt fullproppad månad för oss, och trots att vi legat lågt med aktivitetsbokningar iår just därför, så är ändå hela december proppfull i år också. Men bara med roligheter och det är en fantastisk pepp som ligger och gror!

Jag tjuvstartar med adventspyssel (ja men ni hör ju så mysigt koncept!) med tjejkompisar på tisdag. En hel kväll att fritt få botanisera i en blomsterhandels utbud och göra något fint. Ihop med adventsfika och härliga vänner. FAB!

Men december var det och vi börjar första helgen med datehelg. Brynolf och Ljung i Halmstad, hotellövernattning och efterföljande julhandel dagen efter. Varm choklad och lång fika på stan, hotellfrukost och julmys. Längtar!

Veckan därpå är det julquiz på hotellet med mammagänget på torsdagen, sån bäst tradition! Fredagen vankas det sedan julfest med mitt jobb på höganloft med efterföljande bakisdag, och på söndagen kommer fina högskolekömpisar och julbakar på Backvägen! Hej julspäckad helg! 

Sedan följer NP:s årliga julbak veckan därpå och helgen ägnas åt glöggkväll med vänner här på fredagen och julfirande med S familj på lördagen eftersom hälften firar julafton i Dalarna i år!

Sen hörrni, sen är det jul! 😀 Åh och inte att förglömma, nånstans i detta kommer glöggmingel med grannarna och julbord med S jobb.

Så vi maxar ut december kan man väl säga!

Inga kommentarer: