onsdag 2 november 2016

Lillelördag

Åh äntligen är Vide klippt! Efter förra katastrofala försöket hos frisören så har jag i ärlighetens namn dragit mig för att försöka igen. Men nu såg han inte klok ut med sin enorma kalufs så jag tänkte att det får bära eller brista!

Sist hade vi en tid här i Anderstorp direkt efter förskolan en måndag. En trött och hängig kille som inte alls var sugen på frisören! Resulterade i gallskrik, panik och en frisör med klippt finger... Så vi fick avbryta. 

Inför detta besöket har vi pratat varje dag om att han ska till frisören och att pappa ju varit hos frisören och att det inte är farligt och man behöver inte skrika osv. "Nee inte skrika" svarar Vide. Haha. Vi har länge haft boken "Puck går till frisören" hemma och den var verkligen en hit inför detta! Puck vill ju gärna gå till frisören och älskar sin nya, blåa frisyr och berättar att saxen inte är farlig osv. Tips tips!
 Idag satte vi in sista stöten och sa att om man inte skriker hos frisören och sitter prick stilla så kan man få ta med sig paddan.

Sagt och gjort, Vide var pepp på frisören och han kollade noga om paddan var med och pratade om Pucks blåa frisyr.

Vi höll andan och laddade med padda och äppelbitar. Och idag gick det helt galant! När Linda frågade vilken frisyr han ville ha så svarade han "Blå!" Haha.

Sen satt han och spelade Pippi Långstrump på paddan och matades med äppelbitar och var SÅ duktig! Satt stilla, skrek ingenting och var allmänt nöjd med livet. Så sjukt gulligt också att Linda är "frisören" för honom när vi är där! Haha. Så när vi pratade om att skatorna minsann hade tagit Lindas ljus ur pumpan så berättade Vide att han sagt "aja baja skatorna, inte ta locket!" Och då höll Linda med och sa att det är verkligen aja baja! Då tittade Vide på mig och sa med sin allvarligaste röst "aja baja skatorna säger mamma, pappa, vide och frisören!" Haha så nu får de fan passa sig liksom! 

När han var klar och fick blått hår var han så mallig och stolt så det var inte klokt! Sen sa han "vide ge frisören en kram" Alltså gulliga unge! 

Vi pustade ut och jag svettades nog två liter mindre än sista frisörbesöket! Och han är SÅ fin i sin nya korta frisyr. Äntligen!

Som pricken över i somnade han 19:55 vilket innebär att jag har hela kvällen ledig för bonde söker fru och greys! Wihoo! S är på innebandy och jag har grottat ner mig i soffan med tända ljus och choklad! Mmmm älskar onsdagar!!

Nyklippta ungen som säger "peeeace" och försöker få ihop fingrarna till ett V! Sötskrutten!



 

 
 

Inga kommentarer: