tisdag 1 november 2016

Narkoswebben

Spenderar kvällen med att läsa igenom alla informationsblad vi fått inför operationen på måndag. Hela magen knyter sig! Det närmar sig med stormsteg och jag har liksom dåligt samvete varje dag för att jag vet vad som väntar men Vide själv har ingen aning. Förstår logiskt såklart att det är bäst så och att vi dessutom gör detta för hans bästa, men känslan är där den är. 

Vi försöker förbereda honom så gott det går; pratar om sjukhuset, att vi ska dit och att mamma bara får följa med och att Jajja ska med och att han ska sova lite på sjukhuset och sen när han vaknar så får han glass. Att alla är snälla och att det inte är något konstigt eller farligt alls. 

Sen gråter jag en skvätt när han inte ser eller hör. 

Narkoswebben har otroligt bra information för alla med små barn som ska sövas och genomgå operation. Både för stora och små och dessutom åldersanpassad info om hur man pratar med barnet om det innan. 

Gud jag längtar till måndag kväll när det förhoppningsvis är över och har gått bra!


Lilla älskade unge! Mitt egna hjärta utanför kroppen och oron för dig bär jag alltid med mig. 
 

Inga kommentarer: