lördag 11 februari 2012

Äntligen lördag!

Åh idag är det äntligen lördag! Fredagar är ju som bekant min favvisdag, tätt följt av lördagar och då särskilt förmiddagarna. Då känns det fortfarande som om hela helgen ligger framför. Gott med sovmorgon och mysa runt här hemma i min goa onepiece.

Jag håller som bäst på och förbereder lite av maten tills ikväll. Förbannade jag som givetvis ska laga något som jag aldrig gjort innan! Jag har dock ätit det innan så det är ju bara att hoppas att det kommer att smaka lika:) Smidigt med mat som går att förbereda långt innan tycker jag! I skrivande stund står faktiskt till och med efterrätten och förbereder sig själv. Himla smidigt alltså:)

Vi har nu lyckats få upp 4 av 7 gardinlängder, vilket jääkla jobb det är! Speciellt eftersom att gardinerna är billigt IKEA-krafs som inte är raka i en enda söm. Men men, nu är de snart uppe iallafall. Jag är inte alls nöjd, men det är i nuläget bättre än inget alls i det gigantiska rummet.

Har hunnit med att köpa massa blomster i veckan och planterat i alla krukor. Det blev superbra faktiskt!

Ikväll får vi fina gäster på besök på mat och kanske lite mello, och imorgon väntar allahjärtansmiddag i U-storp och förhoppningsvis hinner jag klämma in en dejt med F och E också. Helg när det är som bäst!

1 kommentar:

frida sa...

Jag tyckte det var välldigt snyggt med de gardinerna. Säg till någon dag du vill ha hjälp med fönsterputsningen! Micke jobbar ju helg så då har jag tid över :)