onsdag 22 februari 2012

Time

Imorgon väntar sjukhus.Blähä.Massa rutiner som ska göras innan operation. Det ska duschas noga noga, ingen hudlotion, ingen parfym, inget nagellack, inget smink, inga piercings och inga smycken. Idag rök således min navelpiercing ut, efter 11 (!!) år. Känns SÅ naket och obehagligt och jag saknar den redan. För er som inte vet så växer en sådan igen på nolltid och det kommer alltså vara kört att få i den sen. Dessutom läggs ena snittet i naveln så nej, det är körtkört. Buhu. Kommer sakna den, hur fjortis det än är! Jag gillar den ju!

Ett annat krav är rena sängkläder, så nu ska här bäddas rent! Skönt iofs att komma hem till nybäddad säng sedan när jag får komma hem!

Börjar bli väldigt nervös faktiskt. Mest för narkosen, eftersom jag aldrig blivit sövd innan. Tänk om man inte vaknar liksom. Men sån jävla otur kan man ju bara inte ha. Hoppas jag. Hehe.

Har inhandlat sjukskrivningströstisar i form av Ben&Jerrys (sån LYX jag aaaldrig unnar mig annars!), massa Pepsi Max (Jag har för övrigt hittat två Pepsifans till i Robban och Ida, vi är allt några stycken! Hihi). När man är sjuk får man dricka hur mycket pepsi man vill, fast det inte är helg;)

Angående frigolittavlan jag skrev om i förra inlägget som Sandra också kommenterade, det är så sjukt smart faktiskt! Frigolitskivor finns på de flesta byggvaruhus och kostar typ 10-20 kr beroende på tjocklek. Asbilligt! Dessutom slipper man såga till skivor och mäta å krångla. De säljs i 60*120 och vill man ha större funkar silvertejp utmärkt som skarvare. Hitta sedan ett fint tyg och sedan är det bara att häfta, nåla eller limma fast på baksidan. En spik eller knappnål räcker sedan att trycka in i frigoliten på baksidan och sedan är det bara att smäcka upp på väggen! Enklare en så blir det inte! Eftersom frigoliten är så lätt så krävs inga avancerade fästanordningar. Det är lätt det bästa tipset! Vill man inte göra en själv så kan man köpa en på Nissans skaparglädje i Gislaved. Då gör man även en god gärning eftersom det är medlemmarna på ett dagcenter som gör dem. 150 kr kostar det och det enda man behöver göra är att välja ut ett tyg. Jag ska dock göra mina själv eftersom jag vill ha större än 60*120, men mami beställde en så jag ska se exakt hur de har fäst sitt tyg när hon får sin. Smart så det förslår tycker jag iaf!

Avslutar med att tacka så hemskt mycket för all pepping, alla sms och alla samtal jag fått idag inför morgondagen. Det värmer ska ni veta!

På återskrivande någon gång när jag är hemma och på benen igen!

2 kommentarer:

Slemmis sa...

Ska hålla alla tummar och allt annat som går att hållas! Kommer gå finfint ska du se, men förstår att du är nervös, men du har fixat så mycket annat hittills att detta kommer gå som en dans!

Tack ödmjukast för taveltipset!! Skitbra ju! =)

Stort lycka till nu så hörs vi när du har kommit bort från sjukan! ;)

KRAMAR!

Ida sa...

Pepsi max e bäst!