lördag 18 februari 2012

Word.

Jag har ju fått upp ögonen för underbara Laleh, som ni kanske märkt. Hennes texter och sätt att framföra sina låtar griper liksom tag i en.

Våren är ju som bekant min bästa årstid som jag gillar allra mest, och jag fullkomligt älskar att det börjar bli ljusare för var dag nu. Det känns som att livet liksom vänder åter och att det vintertrötta, ledsna faller bort lite.

Jag har även fått min operationstid nu. Viket givetvis rör upp massa tankar och känslor. Och oro och rädsla. Jag väljer att tro att allt kommer att bli bra. Jag är riktigt förbannad över att jag inte fått mina röntgensvar i förväg utan kommer troligen först på operationsdagen få veta hur stort ingreppet kommer bli. Fuck that säger jag bara. Svårt att planera sjukskrivning när jag inte vet hur lång tid det tar innan jag är på benen igen.

I vilket fall så finns det en låt som liksom knyter ihop allt det ovanstående. En av Lalehs nya låtar, och jag lyssnar på den om och om igen. Den är positiv men med en allvarlig underton. Lite så som jag har det nu!




Lyssna bara!

1 kommentar:

frida sa...

Allt kommer att gå bra, det lovar jag. Oavsett vad som händer är du inte ensam. Kom ihåg att du har massa folk omkring dig som älskar din underbara person! Jag och Eddie tänkte fixa mysfika och ta med hem till dig på fredag, om du orkar.

Underbar låt.

Falaffel out.