tisdag 21 februari 2012

Spretiga kvällsreflektioner från sänghalmen

Jag ligger vaken igen och kan inte sova, precis som föregående natt och natten innan den. Kände för att uppdatera lite här, skriva ur mig lite av alla tankar som flaxar omkring! Dagens reflektioner i punktform, häng med nu för nu spretar det iväg!

Bristen på respekt för mäklarkåren och mäklaryrket gör mig så jävla förbannad! Mäklarnas villkor är usla och folks jävla skitattityder är fan ta mig inte sanna! Skulle kunna ägna ett helt inlägg åt detta och kommer också så göra. Men inte idag, nöjer mig över att svära lite över det så länge.

Den fullkomligt galet upphaussade debatten om "Hen". Seriöst folk har för lite att göra! Jag är kvinna och för jämställdhet och fan nästan vänsterpartiet. Men Hen, där går det för långt. Jämställdhet för mig är inte att skapa någon slags unisexmänniska! Jag är mer än mitt personliga pronomen säger man och debatterar vilt. Nä fy fan, ta tillvara på de olika könens olikheter och skapa kompletta lösningar där vi alla är jämställda och bidrar på olika vis säger jag. Och sluta tjafsa om oväsentligheter som personliga pronomen.

Typiskt tänker jag att både frikortsbeloppet är höjt och reseersättningen borttagen, lagom till jag är i vårdträsket. Konstaterar att man inte ska vara sjuk, arbetslös eller ha provisionslön med en högerregering. Och att fjortisar som röstar blått för att det är coolt och stekigt och som gapar högt och ska tycka utan att ha vettiga argument gör mig kräkig. Kom gärna igen när ni vet vad ni pratar om kiddos!

Vi funderar på en kattkompis till Idun. Det känns så hemskt ensamt att lämna henne alla långa dagar. Men Idun kanske helst vill va själv, vår försynta försiktiga fröken? Är en kastrerad hane bäst isåfall? Eller en kattunge? Vill vi egentligen ha mer än en katt? Svårt det där!

Sist så kliade det i fingrarna idag så jag knåpade ihop en tavla! Den blev riktigt bra faktiskt! Har tre till på lut, måste köpa mer ramar bara. Besökte Nissans skaparglädje idag och fick massa idéer till mina tygtavlor jag ska ha i vardagsrummet! Frigolit ska inhandlas (en briljant lösning!)och sedan ska bara rätt tyg hittas!

Nu värker handleden, dags att försöka ansluta till sovduon här bredvid!

Natti

Godnatt på er!

1 kommentar:

sandra sa...

Ah, spänner du upp tyg på frigolit? Vilken sjukt bra idé! Den anammar jag :) Hoppas att du snart mår bättre Anna! Tittar in på din blogg titt som tätt :)