onsdag 12 december 2012

Bra vecka

Jag har en fin vecka, med ett betydligt lugnare tempo än de senaste veckorna. Så himla skönt! Denna veckan ägnas därför åt praktiska göromål som står på listan. Igår kastrerade vi vår lillkille som vi haft ett helvete med under de senaste veckorna. Han har kissat i sängar nästan varje dag och vi har tvättat å tvättat å skurat och hängt lakan och täcken överallt. Igår visade det sig (som vi misstänkte) att han har både urinvägsinflammation och infektion, och det är därför han hållt på så. Skönt men ändå tråkigt, eftersom vi inte haft annat än sjukdomar på våra katter!

Men nu hoppas vi på bättring! Loke är numer kastrerad, vaccinerad, ID-märkt, redo för utelivet helt enkelt!

Jag har även hämtat ut våra julgardiner som kom igår, lite för sent. Idag ska de strykas och sättas upp!

Jag testade även ett helt nytt recept igår på en maträtt som blev helt sjukt god! Alltså det vattnas i munnen när jag tänker på det! Jag kommer inte att skriva vad här, eftersom jag tror att det blir detta som vi ska ha på menyn på lördagens glöggkväll. S tycker inte att det är "festligt" nog men jag röstar över och säger att i min värld är det absolut så! :) Resten av menyn blir julinspirerad utan att vara julmat. Är inte mycket för att jula till all mat i december för mycket, men lite grann är alltid mysigt!

Imorgon väntar bilbesiktning, vilket innebär att jag måste städa ur bilen lite, kolla lampor osv. Och hålla alla tummar och tår att den går igenom! Det vore så skönt!

På fredag har vi planerat att bli med gran (äntligen!) då når liksom julkänslan sin absoluta topp:) kanske blir lite julgodisbak då också, om tiden räcker till.

Så där, det var min vecka det i korta drag! Ytterligare en sak som gör att veckan är bra är ju Musikhjälpen på P3. Helt fantastiskt när man går med lurar hela dagarna. Förgyller verkligen mina dagar och jag får så mycket inspiration på bra låtar; både gamla och nya som läggs till på Spotify. Dessutom görs det ju för en bra sak. Grymt!

Och hörrni, nu är det snart bara en ynka vecka kvar till lååång julledighet! Wohoo!

2 kommentarer:

Ida sa...

Mmmm låter gott!!!!

Ida sa...

Längtar!! Kunde inte skriva klart kommentaren ovan! Kul med julmys