måndag 3 december 2012

Vart ska jag börja?

Ny vecka igen, och den är tajtare än någonsin! Men jag måste ju få berätta för er om Malmö. Åh det var helt helt underbart och vi har upplevt så otroligt härliga saker! Julstämningen har aldrig varit större och vi fullkomligt bombades med julmys. Jag kommer att skriva om hela vår weekend, dag för dag i flera andra inlägg, så nöjer mig såhär så länge!

Nu är det nämligen sovdags och jag försöker få ihop tidsschemat för veckan! Idag har jag spenderat två timmar med mamma i skogen på jakt efter mossa, kottar och liten gran. Det var inte det lättaste i snövädret! Frusen och trött åkte jag sedan hem och vi satte igång med julpyntade, jag gjorde tre kransar och färdigställde den stora adventsljusstaken. Jag planerade även menyn för lördagens middagsbjudning. Eftersom jag är på kursavslutningen på onsdag, Samme på julbord på torsdag och vi ska på glöggkväll på fredag och jag sedan ska till Jönköping på lördag så gäller det att planera smart med matinköp, matlagning och förberedelser redan nu..

Sedan blev det som vanligt 50 minuter på crosstrainern, det var motigt idag efter helgens frosseri, men just därför väldigt välbehövligt...

Imorgon är planen att färdigställa det mesta av julpyntandet, packa upp allt nyinköpt, plocka på kontoret (som alltid gror igen eftersom vi använder det som ställainskitsomviintevetvarviskagöraav-rum) och givetvis träna. Pust.

På återskrivande när jag hittar en lucka!

Inga kommentarer: