måndag 17 december 2012

Julveckan inledd

Nu är det bara en vecka till julafton, galet! Alla klappar är inhandlade, granen är inköpt och klädd och julgodis är bakat och ska bakas. Vi är redo! :) En rolig nyhet är att vi ska fira julafton med min släkt här hemma hos oss! :) känns lite konstigt men givetvis väldigt mysigt och roligt!

Helgen som gick var supermysig med julbak, julgransfix, fina vänner och minijul. Sammanfattningsvis så var det mat i mängder, vilket magen fått sota för idag.. I lördags bjöd vi på glögg med tilltugg i form av ostnötter med parmesan, pepparkakor med ädelostdipp och salamisnittar med soltorkade tomat och färskost. Huvudrätten som jag mörkade för er var älgfärsbiffar med pressad potatis ,hemmagjord gräddsås, svärmors inlagda gurka och vinbärsgele. Till efterrätt pepparkakscheesecake och däremellan lite julgodis i form av snöbollar med lime, Rocky roads och maraboufudge. Usch jag blir mätt bara jag skriver det här! :)

På söndagen vankades ju minijulbord i Ulvestorp med köttbullar och prinskorv och kubb och sill och ris à la malta och Gud vet allt! Gott var det och hemskt mätta blev vi återigen!

Nu väntar en hyfsat lugn vecka. Imorgon ska jag julbaka med mina kollegor (läs baka lite, mest äta planka och dricka vin). Jag tänkte baka Mininegerbollar i ischokladformar och lite fler Rocky roads. Det går ju tyvärr åt en hel del julgodis när det står och frestar i kylen!

På torsdag väntar det vidriga hemska återbesöket för tumörundersöknimg igen. Jag mår superdåligt inför varje läkarbesök och måste tyvärr säga att det blir värre och värre för varje gång. Men jag skriver inte mer än så här. Vill fokusera på glädje och lycka nu inför jul och hoppas så på ett bra besked på torsdag. Lyssna på Lotta Grays vinterprat i vinter i P1 om ni vill veta mer. Exakt exakt så känns det som hon beskriver. Det kunde varit mina ord!

Nej istället fokuserar jag på efter torsdag. Om vi säger att allt går bra på torsdag så väntar glöggkväll med vänner här hos oss på fredag. Då kommer bästa Z hem också! :) Dan före dan ska vi sedan förbereda det sista inför julen, tror bestämt att S ska göra knäck då! Maraboufudgen lär behöva påfyllning och likaså snöbollarna! ;)

Uppesittarkvällen är vi bjudna på uppesittarbingokväll med ännu lite mer glögg. Stark sådan är utlovad! ;) I år har vi blivit tredubbelbokade och måste tyvärr därför tacka nej till två. Hade ju varit bra med kloning ibland! :)

Det var min julvecka det! Bjuder på två bilder från helgen och önskar er en riktigt God jul om jag inte hinner skriva innan dess! Var rädda om er och stressa inte ihjäl er utan njut av julmyset!

Massa kramar

4 kommentarer:

Slem sa...

Låter myspysigt!
Skönt att höra att det finns mycket bra att Linda in den där torsdagen i! Ha en jättemysig jul! Vore ju kul om vi kunde ses en sväng men det låter lite tjockt för din del! ;)
Massa kramar! Och en hård speciellt för torsdag!

Unknown sa...

Håller med slemme! Kram hela veckan och en extra hård på torsdag //korri

cupcaaaken sa...

Låter nice men har inte hört ett pip om att vi ska fira jul hos er. Men det kommer kanske framåt om jag inte får ngt om bakfoten ;) Ses på julafton! :) / Tina

Ida sa...

Tusen tack för allt!!! Sååå mysigt!!