måndag 21 januari 2013

Snabba ryck

Bloggen blir lidande av allt jobb och träning som jag ägnar mig åt just nu. Tänkte därför klämma in en snabb uppdatering. Det är måndag igen och ny vecka. Helgen var så skön och välbehövlig! Vi inledde den med att åka och simma och bada ångbastu. Härligt med skonsam träning för stumma spinningben och datoraxlar! Fredagsmyset var sedan ett faktum med det sedvanliga röda vinet och smarrig fredagsmat, men det vet ni ju redan;) älskar fredagsrutinen mest av allt!

Lördagen startade jag med morgonspinning, ett stenhårt pass där svetten sprutade! Gött att kicka igång lördagen så! Städning av hus stod på schemat sedan och kvällen spenderades i Värnamo på ytterligare ett 30-årsfirande.

Söndagen trotsade jag den sena lördagen och klev upp tidigt för att åka till gekås med M. Som vanligt skulle jag bara handla gardinstänger men kom hem med massa annat. Dock höll jag hårt i tyglarna denna gången och övertrasserade bara budgeten med 200 kr;)

Så nej, det blev som vanligt inte mycket vila trots allt! Men det var ju lugna och roliga happenings utan stress och krav, så på så sätt så vilade jag ju faktiskt;)

På jobbet är det fullt ös just nu. Jag går egentligen bredvid fram till mars, men idag kom beskedet att nuvarande produktchef är sjukskriven 100% pga trolig havandeskapsförgiftning. Det var ganska väntat, men likväl så blir det som att släppa en propp och så öser det på med arbetsuppgifter för min del! Tur att jag har mäklat och är van vid tempo! :) imorgon väntar externutbildning för att lära mig sköta om hela hemsidan och idag ringde en leverantör som vill träffa mig på ett möte på onsdag då han kommer från Nässjö och vill diskutera framtida satsningar. Gulp! Haha. Ibland känns det som jag har en alldeles för stor kavaj på och det känns sjukt att jag roddar i sånt här! Men sen tänker jag att alla är nya i början och att jag om någon visst reder ut det här! Det är bara att tuta och köra och göra sitt bästa! :)

Hoppas allt är bra med er! Det är kallt som satiken ute men snart snart är det ändå vår hörrni! Det är så himla härligt att det blir lite lite ljusare varje eftermiddag nu! Sjukt att det kan skilja så mycket på så kort tid! Efter nyår var det kolsvart när jag slutade jobbet, men nu är det fortfarande lite dagsljus kvar! Så håll ut hörrni, det går på rätt håll! :)

Kram

3 kommentarer:

Slemelie sa...

Härligt att höra att du ändå kan köra på hur mycket du vill och att du inte stoppas av dumheterna i kroppen! :) här är det aldrig ljust ännu varken till eller från jobbet.. Men om några veckor kanske även vi revisorer ser ljuset i tunneln . Det är, som du skriver,

Slemeli sa...

... BARA att hålla ut! ;) massa kramar och du, träna lite åt mig med va?? ;)

Ida sa...

Älskar oxå fredagsmyset! Bästa dagen på veckan!!!
Kram på er