måndag 25 april 2011

Dejligt!

Åh jag har haft en helt fantastisk påskhelg i det strålande solskenet! Vi startade påskfirandet med att ställa till med lite förfest här hemma hos oss. Vi blev ett glatt gäng med många av S kompisar och några av mina! Swingfly var bra, annars var parken inte något vidare. Trevligast innan, som så ofta!

Långfredagen sedan började ganska segt och vår nattgäst var nog segast av oss alla;) Jag och S begav oss sedan ner mot Köpenhamn för vår efterlängtade påskweekend!


I Köpenhamn drack vi öl på Strögets uteserveringar



Vi såg de skickligaste av gatumusikanter som spelade grymt bra på ölflaskor. Bra recycling där, för i Danmark finns det nog en eller annan ölflaska! Superduktiga var de iallafall och de spred massor med glädje!




 Vi strosade längs med Nyhavns kajen och såg fina båtar

Vi drack några danska öl till i solskenet


Ströget i påskskrud

Vi besökte mysiga Tivoli




S åt gigantiska ribs! Tummen upp för fin restaurang som ställde fram ordentligt med papper och en liten hink till revbenen, det är service det!

Vi snofsade till oss och begav oss ut i Köpenhamnsnatten...



...närmare bestämt till Hardrock café där vi köpte goda drinkar. Ett plus för att det var keepersglas, vilket innebar att vi fick med oss två av dessa glasen hem! Superhäftiga semestersouvenirer:)

Vi strosade i parken





Jag fyndade inne på Illum!

Jag hittade även två par skor (förvånande va) som fick följa med hem!

Inköpet från Illum var två superfina glaslyktor

Dessa lyktor innehöll fyra olika deko-remsor för att kunna förändra dem efter tycke och smak. Jag gillar dem alla fyra!


Ja det var väl Köpenhamnsvistelsen i bilder det. Förutom detta så har vi myst en massa, sovit supergott på hotell (jag har inte mäklat en enda natt!) och därmed blivit riktigt utvilade, ätit världens godaste frukostbufféer och bara njutit av att vara vi i en solig storstad!

På vägen hem stannade vi i Halmstad och besökte Bulls uteservering. Där träffade vi K, F och F och senare även M, M och lilla R! Vi åkte sedan vidare mot Falkenberg och hälsade på R, I och deras lilla E. Mycket trevligt avslut på en helt fantastisk påsk! 


Tack finaste älskling för en helt underbar helg!

3 kommentarer:

emmeslemm sa...

Ett FETT gilla på denna! =) Ser helt underbart ut!

Skrattade gott åt Sammes ribs! Hushållspappershållare och hink! =D Misstänker att det är sånt andreas drömmer om när han beställer ribs! ;)

Massa sena glad påsk-kramar!

znag sa...

feting-like på den! jag älskar sista bilden! jag ska rama in den och ha den vid sängen ;) haha!

Banana sa...

Så sööta ni e:)
Ja det var service det må jag säga! Åh kom just på Andreas totala glädje över grekmaten och hans "mmm--mm--mm!" Hahaha han hade ÄLSKAT dessa ribs! :)Znaggis du e lite störd men ja jag gillar den också massa:)