tisdag 12 april 2011

Sneakpeak

Praktiserar just nu för fullt och därav låter inläggen här inne vänta på sig ibland. Kan meddela att jag tar enorma kliv framåt varenda dag just nu och det känns verkligen att karriärstarten närmar sig med stormsteg! Just nu handlar det mycket om deklarationer, vi deklarar åt våra kunder som har sålt sina bostäder. Känns helt galet att jag sitter och deklarerar bostadsförsäljning åt kunder, men så är det! Har sedan sist jag rapporterade något jobbrelaterat även hunnit med att ha mina första egna visningar! Så himla roligt! Vad som är ännu roligare; jag har fått in mitt första egna intag! Blev så himla glad eftersom det var en kund som grillade mig rejält och verkligen satte mina kunskaper på prov! Men jag passerade tydligen nålsögat och gladare kan man knappast bli!

Igår slog det mig hur mycket jag faktiskt gillar det här omväxlande jobbet. Jag ser så otroligt mycket under en dag och träffar så otroligt många härliga människor! Igår till exempel visade jag en villa med otroligt mycket karaktär. Ett renoveringsobjekt med orginalinredning från 60-70-tal. Kommer troligtvis att rivas ut helt men jag måste säga att det är en speciell känsla att besöka någons hem där tydliga avtryck av tidigare ägare finns. Det är så roligt att se hur trender går igen också! Tapeter var så ute att de är inne igen om ni förstår hur jag menar! En personlig åsikt är att det hade varit så kul att behålla någon av de gamla tapeterna som en fondvägg, snacka om att vara retro på riktigt! :) Otroligt häftigt tycker jag! Håller ni inte med?


Hann med att besöka banken på orten också för att skylta om och för att hälsa på våra kollegor. Dagen avslutades med en visning inne i stan också på en bostadsrätt, snacka om tvära kast! Men det är just det jag tycker är så härligt! Varje dag är unik och alla människor jag träffar är unika och bär på sin egna historia. Det är en ära tycker jag att få vara en del av en människas kanske största affär i livet!

6 kommentarer:

Slemmet sa...

Wow!! den i mitten va ju en personlig favorit.. Möjligen lite mörk men i rätt miljö så! ;)

Härligt att du trivs så bra! =)

bellis sa...

gud va fina dom var!! jag tänkte först att ni hade tapetserat hemma eller nåt, innan jag läste:)

Banana sa...

Ja visst är de fina! Dock räcker nog en fondvägg som sagt, tänk er dessa tre (plus flera andra stormönstrade tapeter) i alla rum, på alla väggar med golvmatta med medaljongmönster. Men sjukt kul hade de varit som sagt att spara en del av dessa gamla godingar på ngt sätt!

Ida sa...

De där tapeterna känner jag igen, tror att du besökt min farmors hus som är ute på försäljning =)

Banana sa...

Va, men gud vilket sammanträffande! =)Som jag skrev i inlägget så var det väldigt speciellt eftersom det fanns så mkt karaktär och avtryck kvar i huset, det jag syftade på då (som jag inte ville hänga ut i bloggen) var bland annat en dörrkarm med massa längdmått. Finns du med där då kanske? =) Liten värld vi lever i, det hade jag aldrig kunnat ana där och då =) Kram

Ida sa...

Ja, det gör jag!!! =) Önskar att hon kunde sågat ner den karmen och tagit med den till sin nya lya =) Kul minne... Håller med om att det finns potensial i huset men det är verkligen total renovering, blåsa ut allt...men det är ju ett bra pris så då kan man ju det...
Kram