torsdag 28 april 2011

Lunchrast

Hinner kika in här nu eftersom jag har lunchrast. Förmiddagen har ägnats åt en ganska trasslig deklaration och jag har varit mer detektiv än mäklare. Men vad gör man inte för sina kunder! :) I eftermiddag ska jag hålla i mitt första egna tillträde på banken. Help. Det blir därmed sen hemgång idag! Siktar på att vara hemma vid sex för att sedan vid kvart över åka på fotboll. Nej jag tycker inte det är världskul med fotboll men jag ska följa med S och hans kompisar K och J + flickvän. Jag följer med för det goda sällskapets och den friska luftens skull:)

Imorgon är det begravning för H. Det kommer bli en otroligt tung dag och en otroligt tung och ledsam begravning. Jag har försökt förbereda mig så gott det går, har skänkt pengar till barncancerfonden, ordnat med handbukett och plockat fram kläder. Men det är bara praktiska förberedelser för att skingra tankarna lite. Det värsta av allt kan man aldrig förbereda sig på. Det värsta kommer imorgon och jag vet redan nu att jag kommer att vara totalt urlakad, sorgfylld och orkeslös hela dagen imorgon. NP går i samlad trupp och vi ska även ses efteråt och äta en bit mat. Tacksamt tycker jag för att gå hem själv med all sorg är jag inte det minsta sugen på.

Ett litet ljus i mörkret kommer dock till oss imorgon. Kan inte passa bättre än då. Lilla nytillskottet i familjen ska passas under helgen och vad skingrar sorgsna, ledsna tankar bättre än en liten valp?

Trevlig valborgshelg önskar jag er!

Inga kommentarer: