måndag 10 oktober 2011

Längtan och vinstlott

Åh längtar så galet mycket tills vi får vårt hus nu! Idag har vi varit där en sväng och mätt lite och visat härligheten för hela familjen L. De blev lika förtjusta som vi, vilket givetvis känns väldigt roligt och väldigt skönt! NU vill vi bara flytta in!

Hittade massa massa fina, bra inredningstips och inspiration i senaste rekordtjocka Plaza interiör. Hela 404 sidor! Inför ett husköp kan jag ju säga att man önskar mer än någonsin att man vore ekonomiskt oberoende...

Som om det inte vore nog med längtan så längtar jag också sjukt mycket efter vår Thailandsresa! Sjukt lyxproblem när man på riktigt tycker att det är jobbigt för att man har två så stora härliga, underbara saker att längta till!

Hur lyckligt lottad är jag egentligen? Precis så känns det:)

Helgen har varit superrolig med massa olika inslag: fyraårskalas, bebisgos, inflyttningsfest och familjeträff. En sak var vi rörande överens om efter helgen. Vi har det så otroligt bra! Lätt att ta livet för givet men i helgen slog det mig verkligen på riktigt hur otroligt bra jag har det och hur otroligt glad jag är att jag har hittat min älskade S och får dela livet med honom. Det känns så otroligt roligt att det är just med honom som jag ska uppleva mitt livs största äventyr hittills! Att vi dessutom ska uppleva ett Asienäventyr ihop är nästan för bra för att vara sant!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag är så nyfiken på vart huset ligger :) Visa foton! Jag är f.ö sjukt avis på er thailandsresa. Passa på med sånt innan hus, för det är en dyr historia ;) haha, jag kommer aldrig mer få åka utomlands känns det som..

Banana sa...

Haha ja det är många som är det! Jag är kluven som sjutton; en del av mig är stolt som en tupp och vill bara visa upp varenda bild, och en annan del känner att jag har allt för dålig koll vilka som läser för att vilja visa upp allt i minsta detalj:) Men kan avslöja att det ligger utmed tråddragarleden.. Har planer (igen) på att lösenordsskydda snart för att sedan kunna lägga ut massa före/efter-bilder helt fritt! Givetvis får du lösen då;)
Ja Thailand ska bli såå nice, och det är med ett styng av sorg i hjärtat som jag inser att det lär dröja tills jag kommer dit nästa gång. Så jag ska njuta av varje sekund!

Ida Nilsson sa...

Härligt att ni hittat varandra!