söndag 2 oktober 2011

Tapeter och trevligheter

I hallen i vårt hus (ja, nu är det verkligen vårt hus! crazy att se det nerskrivet) så sitter det en fondtapet som jag tycker supermycket om. Det var inte kärlek vid första ögonkastet, men nu gillar både jag och S den skarpt! Idag är den matchad med gula gardiner och blå nittiotalstapeter, men jag såg snabbt hur snyggt den skulle vara till vitt.

Gissa vilken tapet jag hittade i den senaste inredningstidningen jag köpte! Vår halltapet! Och den var precis lika snygg mot vitt som jag trodde! :)

Tapeten heter Svanskog och ingår i Hanna Wernings tredje tapetkollektion för Boråstapeter.



 Visst är den en härlig färgklick? Jag älskar den!



Komiskt förresten att förra inlägget heter skållad mäklare. Nu är jag skållad, bokstavligt talat. Inatt när jag och S skulle laga nattamat när vi kom hem så snubblade jag över diskmaskinen som stod öppen. Med kokande makaroner i handen. Aj. Har nu en svullen, svidande vänsterhand. Tur att jag har världens bästa, gulligaste sambo som kylde, smörjde och gav tabletter. Själv satt jag mest och snörvlade och tyckte synd om mig själv. Tacksamt att jag har en man med handlingsförmåga!

Bortsett från den lilla incidenten så hade vi en superrolig kväll igår! Hestra firade seriesegern och uppgången till div. 4 med en riktig segerbankett! Några av spelarflickvännerna var med, tillsammans med vänner till laget och vi hade superroligt!

Idag har vi legat otroligt lågt. Mest ätit och sovit. Hamnade i matkoma efter ett bambubesök. K låg ner som en död sill i baksätet på vägen hem! :)

Nu är det SATC the movie på tv. Härligt med lite tjejmys en söndagskväll som denna:)

Inga kommentarer: