söndag 23 oktober 2011

Produktiv, härlig ledighet när den är som bäst

Åh  har haft en så skön helg! Ledigt, avslappnat och produktivt på en och samma gång. Vad mycket bättre man mår när man känner att man tagit till vara på tiden!

Fredagen var en av Fastighetsbyråns bästa, vi skrev hela sex (!!) kontrakt under dagen! Tre av dessa skrev jag och det var så sjukt roligt! Roligt för att det var en komplicerad affär som jag lyckads sy ihop och roligt för att en av de andra var så sjukt otippad! Sedan är det alltid roligt med tre försäljningar när man har provisionslön!

Detta gjorde dock att jag slutade en timme senare än beräknat, och jag och S hade tid att passa i Jönköping. Vi löste det med att jag åkte i ilfart till Gnosjö för att lämna en nyckel åt en kund (jag är tydligen inte bara mäklare, jag ses som flytthjälp också..tur att jag är så snäll och ställer upp) och sedan möttes jag och S upp i Hestra.

I jönköping gjorde vi ett sådant sjukt kap! Vi köpte med oss ett halvt vardagsrum hem; en tresitssoffa med divan och en tvåsitssoffa, båda från Mio. Ett massivt soffbord i ek som var en riktigt maffig pjäs. Ett sideboard i ek och en brun ryamatta. ¨De sistnämnda från Bergmans möbler. Supersnyggt var det och jag längtar så tills vi ska hämta hem det! Lite donken på det och sedan åkte vi till Ulvestorp för idolkväll.

Lördagen ägnade jag hela förmiddagen åt att stöka om i bloggen och testa hundratals olika designer, layouter, mallar och typsnitt. Jag är fortfarande inte helt i mål än men jag har inte hunnit mer än så i helgen. Än så länge tycker jag det blev ett klart lyft iallafall! På tal om bloggen, det var tyvärr inte alls lika smidigt att lösenordsskydda som jag trodde. Jag trodde att det fungerade som på blogg.se men icke sa nicke. På blogger fungerar det istället så att jag bjuder in mina läsare genom att skicka ett mail till dem som har önskat att följa mig. Sedan måste ni skapa er ett googlekonto för att kunna gå in och läsa. Man loggar alltså inte in med lösenord utan genom att logga in på sitt googlekonto. Känns krångligt och därför avvaktar jag än så länge tills jag bestämt hur jag ska göra med det hela. Dock är det säkrare än ett lösenord iofs, eftersom att ett lösen ofta sprider sig utan att jag som skribent har någon som helst koll på det.

Igår fick vi även finbesök av världens sötaste små damer. Vi hjälpte min bror att vara barnvakt åt söta E och I. Dessa två var ganska blyga och försiktiga till en början och jag anade en viss mammalängtan hos dem när det började mörkna. Men jag fixade lite gurkstavar, lite Wii och lite hemmagjord kebab och det gjorde succé!

Idag startade vi igång dagen med en härlig långpromenad i solen tillsammans med A. Efter det passade vi på att storstäda hela lägenheten när vi ändå var på G. Som vi har skrubbat och skurat! Känns skönt att ha gjort det inför flytten som snart hägrar. Givetvis kommer vi att städa minst lika grundligt då, men alltid skönt att ha tagit tag i det redan nu så har man i alla fall förberett en del. Skrubbat spis, rengjord fläktfilter, skrubbat ur städskåpet och annat sånt som gärna släpar. När sista golvet var svabbat gav vi oss direkt i kast med ett av förråden. Vi har två förråd som ska rensas innan flytten, vi har helt enkelt inte plats med massa onödig skit i huset sen! Det blev hur mycket skräp som helst! En del ska direkt på tippen, annat ska bror och släkt få titta på och resten åker till erikshjälpen när jag åker till jobbet.

Vilken härlig känsla att ha allt detta gjort! Och vilken befriande känsla det är att slänga massa gammal bråte som bara har legat och tagit plats! Vi slängde en hel del skit som helt enkelt inte har i vårt gemensamma liv att göra.

Vi hann bli klar med allt precis i tid för att få besök av A och J som fikade blåbärskaka och glass. Jag och A bokade in ett gekåsbesök, äntligen! Det suger så otroligt i gekåstarmen och jag är sugen på att åka dit så det är inte klokt!

Nu är det dags att varva ner lite och ladda för en ny vecka med en filmsöndagkväll. Jag återkommer med information om bloggens framtid.

Bananalove

Inga kommentarer: