torsdag 28 juni 2012

Flaxar med vingarna

Vi sitter mitt uppe i årets reseplanering och försöker febrilt få ihop en lösning. Inte lätt med olika arbetsförutsättningar, fotbollsmatcher och jobbsökande kan jag lova!

Priserna skiljer sig dessutom hejdlöst mycket åt vecka för vecka, känns därför lagom surt att samma resa kostar 2200 kr mer för att vi inte ska missa den otroligt viktiga derbymatchen mellan Hestra-Anderstorp.. Ironisk halvbitter fotbollsfru? Jag? Nej då! ;)

Dessutom måste jag säga att det inte känns speciellt lockande att betala näst på lika mycket för en veckas charter i Europa som vi betalade för två veckor till Thailand förra året! Galet tycker jag! Men, jag är inte heller direkt i fas att boka flyg till Thailand över nyår när jag inte vet vart jag kommer att jobba då. Men Thailand är ju min absoluta favorit och vore ju sååå himla nice!

All-inclusive eller ej är också frågan. Jag personligen gillar inte riktigt konceptet, jag vill uppleva landet när jag är där och tycker att halva grejen är att hitta nya mysiga restauranger på kvällarna. Men det går inte att komma ifrån att det är smidigt att ALLT ingår. För det plockar ofta på med lunch, glass, dricka, solstolshyra osv osv. Så visst 17 verkar det smidigt att redan innan veta nästan exakt hur stor reskassan blir.

Så just nu står det väl mellan Alanya v 29-30 eller Marmaris med all inclusive samma datum. Grekland har också en del bra billiga alternativ, men känns halvosäkert med ekonomin där just nu tyvärr. Annars är det inte förrän september som kan bli aktuellt med hänsyn till jobb och fotboll. Men i september är det tillträde på vissa av tjänsterna jag sökt. Men i september är det mycket billigare än v 29-30 och dessutom skönare klimat. Gaah ni hör ju!

Stora I-landsproblem, jag vet. Men jag vill flyyyga till värmen och flaxar febrilt med vingarna nu!

Får se om vi lyckas pussla fram någon bra lösning ikväll!

Inga kommentarer: