måndag 18 juni 2012

Skam den som ger sig. Och lite om mäkleri.

Efter mitt tunga fall på jobbfronten förra veckan där jag satsat allt på ett kort så har jag haft paus i jobbletandet och jobbsökandet veckan ut. Slickat såren lite. Försökt hitta motivation att fortsätta söka.

Men nu är det ny vecka och nya tag och jag har hittat tre tjänster som jag ska knåpa ihop en ansökan till ikväll. Tänker sannolikhetsläran och tänker att till slut så m å s t e jag ju hitta ett jobb som jag VILL ha och som jag faktiskt blir erbjuden. Det ska ju liksom klaffa från båda håll.

Så länge mäklar jag vidare. Och spyr galla på Rix Morgonzoo som hånade mäklarna imorse. Sånt gör mig uppriktigt sagt så in i helvetes jävla förbannad. De har inte en aning om vad de snackar om. Liksom alla andra idioter som hånar och spyr över mäklare. Vi gör bara vårt jobb. Många helt utan lön. Gör om det om ni kan. Känn in den känslan. Känn in känslan av att göra ert jobb så bra ni kan, att inte få någon lön och att till råga på det ha CSN knackande på dörren och kräva igen fyra års studier. Känn sedan in känslan av att ständigt få glåpord kastat efter er som personer och hela er yrkeskår.

Nä, ta reda på fakta era jävlar och skämmes ta mig fan!

Inga kommentarer: