tisdag 26 juni 2012

Sommartider

Ja nu är vi snart inne i juli och sommarkänslan (och sommarvädret) lyser tyvärr med sin frånvaro. Känns helt galet att det är semestertider om 2 veckor! Vart tar tiden vägen?

Midsommar har hunnit både komma och gå, och för min och vår del blev det en lugn och skön midsommar i år. Midsommarafton spenderade vi med vänner och det var traditionsenlig sillalunch med nypotatis, köttbullar, paj och nubbe. Och sill för de som gillar det. Det lektes lekar och spelades kubb, åts jordgubbstårta och grillades. Regnet öste ner, som alltid på midsommar! Men vad gör det när man har tak över huvudet:)

Midsommardagen var planen att vi skulle åkt ner till Halmstad och partajat, men jag drog i bromsen och backade ur. Jag var helt enkelt inte ett skit sugen! Ulvestorp lockade mer och där spenderade vi sedan kvällen, med supergott grillat, valpmys och fotboll.

Vi hann även med en vända till Jönköping för att köpa TV under söndagen. En TV som bittert nog var slutsåld när vi kom fram till A6. Så vi körde mot tiden i 150 km/tim till Borås och sladdade in 16:57 och knep ett exemplar där. Galet, men väldigt roligt!

Det var min midsommarhelg det!

Är väldigt opepp på jobbet just nu och lever därför för mina delmål som jag kallar det. Jag tror att det är livsviktigt med saker att se fram emot när det är tunga vardagar. Annars är det svårt att forcera framåt liksom. I alla fall för mig.

Just nu ser jag därför framemot helgens inflyttningsfest, cykelfesten till logen, Uggla hos J i Varberg och efter det är det faktiskt dags för semester. Bara att hålla ut det sista nu!

I brist på sommarbild kommer en bild från landet med ständig sommar. För övrigt ett utmärkt exempel på delmål: att åka till thailand och malaysia efter avslutad C-uppsats. Ett av de bästa delmålen ever!



Inga kommentarer: