lördag 30 juni 2012

Helgkik

Idag är det lördag och jag vågar påstå att jag har genomlidit den värsta baksmällan på flera flera år. Fy faan! Smart drag eftersom det snart är dags för inflyttningsfest...Kändes seriöst som huvudet skulle gå i tusen bitar i morse och jag fick kväljningar av tanken på fest idag igen. Men nu börjar jag komma på banan igen, efter massa massa vatten, lite sömn och några ipren. Men roligt hade vi iallafall och vi hann med både privat popuiz och grillning på förfesten. Spontanbesökte hotellet och där var det många härliga återseenden! Mitt gamla NP hade semesterfest så det var skoj att träffa dem igen! Dessutom var Boman hemma, och Hedis och Agge. Jag tillbringade sedan nästan hela kvällen på terrassen med PG och Carro och drack strawberry mojito. En riktigt bra kväll helt enkelt!

Nu tänkte jag koka lite rabarberkräm innan det är dags att börja snofsandet inför kvällen. Vi har så otroligt mycket rabarber, enormt stora sådan också och jag vill verkligen försöka ta till vara på dem. Därför ska jag inhandla en saftsil i veckan och göra rabarbersaft. Såå gott tycker jag! Även vinbärsbladssaft tänkte jag testa, har aldrig smakat det faktiskt! När vinbären mognar tänkte jag att jag skulle försöka mig på vinbärsgelé också, så gott som smakhöjare i såser och köttfärssås tycker jag!

Så här ska syltas och saftas! Och snart mognar våra jordgubbar också! Mm--mm--mm!



3 kommentarer:

Lina sa...

Jag var med på hotellet en sväng i fredags men såg dig inte! :(

Banana sa...

Va? Tidigt eller? Vi kom ganska sent och var kvar tills det stängde! Typiskt!

frida sa...

Kul helg med massa fest! Själv har man spenderat helgen med storhandling på Willys och besök på babyproffsen och badhuset :)