fredag 22 februari 2013

Tidsoptimism

Imorgon får jag finbesök och här sitter jag, dödstrött, i ett ostädat hus. Ni vet hur det är; veckan springer iväg med oändligt mkt jobb, daglig träning och däremellan handling och matlådefix. I ett tempo som gör så att stickningarna i ansiktet kommer tillbaka igen och säger: Hey lugna dig lite nu va, vi i kroppen är inte riktigt med i tempot!

Då tänker man att städa och handla, det hinner vi på fredag. Då har vi heela kvällen på oss! Vad man missar i kalkylen? Tröttheten. Fredagskoman. Resultat? Ögonen klipper, huset är halvstädat och man undrar vad fan som hände?

Det är då det är tur att det är vänner som kommer. För vänner bryr sig inte så värst om lite damm i hörnen. Visst hörrni? ;)

Jag intalar mig det och tar lite välbehövlig paus. Annars däckar jag nog i relaxen imorgon..

Trevlig helg!

1 kommentar:

Ida sa...

Jag förstår hur du menar. Det är svårt att släppa på kontrollen. Man vill själv känna att det e rent och snyggt. Fast tror inte gästerna bryr sig damm, man ser ju oftast inte det hos andra ens även fast det säger att de inte städat... Har fått släppa en del på kontrollen sedan Ellie kom, man orkar inte allt och vad är viktigast...
Kram