söndag 10 februari 2013

Vagabonden och soldyrkarens kall och eviga dilemma

Vi diskuterar framtid, ekonomi, prioriteringar och svåra beslut idag. Vi har ju som ni vet planerat stora renoveringar i form av dränering, soldäcksbygge och nytt sovrum. Jag har avsagt mig resor till förmån för detta och känt att det är helt okej ändå. För jag e pepp på soldäck och nytt sovrum så klart.

Men. Fan det är svårare än jag trodde att avstå resorna. Vad fan jag är trots allt bara 26 och måste därför få tvivla när frågan står mellan dränering eller nästa års vinterresa. Restarmen har börjat skrika och dra, alltmer högljutt. Och offerterna är intagna av dräneringsföretag. Det står mellan förnuft och hjärta. Praktiskt tänkande eller att spontant ta till vara på ungdomens fria dagar. Dessutom är vi två om beslutet... Förhandlingarna lär fortsätta ett bra tag till! Både mellan mina båda inre röster och mellan mig och min sambo.

Det är fan inte lätt att vara vuxen alltså!

Det började för övrigt tidigt, detta med att älska sol och bad. Kanske skapade mina resglada, soldyrkande föräldrar detta oekonomiska (men åh så underbara) behov?


Inga kommentarer: