onsdag 6 februari 2013

Time flies

Herre Gud redan onsdag igen, jag tycker att det var igår det var helg! Småland bjöd på helt fantastiskt vårväder i helgen och jag gav mig därför ut på min första riktigt löprunda på snart två år (!) med pigga ben, solen i ögonen och fågelkvitter i öronen sprang jag av rena glädjen! Sprang en makalöst fin runda med sjöar, skogar och vacker natur. Så jag sprang och sprang och sprang, och till slut stumnade benen, lite för långt hemifrån! Men jag krigade mig hem och steg innanför tröskeln på darriga ben. För att undvika hemsk träningsvärk så stretchade jag noga och tog ett varmt bad för att mjuka upp musklerna. Annars hade jag nog legat i sängen fortfarande! För söndag morgon fick jag rulla ur sängen och hade så ont så jag nästan lipade. Har aldrig haftvså grym träningsvärk någonsin! En mil på asfalt efter så långt uppehåll är inget att rekommendera.. Men kul var det! :) det är först idag onsdag som jag kan gå normalt, måndag tisdag på jobbet hasade jag mig fram!

Men eftersom söndagen var lika solig och fin så masserade min bästa S ut så mycket som gick för stunden ur mina ben och sen begav vi oss upp till Bygget och gick på vandringslederna och letade efter skuggornas dal (utan resultat). Men en härlig runda blev det! På väg hem såg vi ett helt gäng glada skridskoåkare på sjön, som låg spegelblank, så vi blev supersugna. Då är det lyx att bo granne med sjön! Vi åkte hem, slängde in skridskorna i bilen och gav oss ut. Alltså vilken syn det måste varit! Stela träningsvärksben på hal is! Haha. Men ju varmare jag blev desto bättre gick det! Så vi har verkligen tagit vara på vädret och naturen i helgen!

Mellan varven har vi ätit gott, laddat hem massa filmer och bara myst. Söndagens tipspromenad med gänget fick vi ställa in tyvärr eftersom vi väntade besök av S kompis T. Men nästa söndag hoppas vi på att återgå till söndagsrutinen:)

Sen dess har det, precis som vanligt, varit fullt ös på jobbet och träning varenda kväll. Tradigt att läsa kanske men det är så det ser ut! Så i denna takten är det snart fredag igen!

Nu spinning!

Kram

2 kommentarer:

Ida sa...

Bra jobbat! Jag måste ta tag i min träning sen oxå när kroppen e redo!
Kram på er & trevlig helg! Bästa dagen imorgon, FREDAG!!

Ida sa...

Ja svåra beslut, det e inte lätt...
Gullig du va, fast det e du ju nu oxå ;)
Kram