tisdag 6 september 2016

Liseberg och dagarna därpå

Vi besökte Liseberg för tredje gången i lördags, denna gången med goa familjen W. Vi hade en härlig, solig dag med karuseller, glass och bus på bushållplatsen. Den senare fick vi dra ut barnen från: hade de bestämt så hade de spenderat hela dagen där!

V och S hade superroligt ihop och busade och skrattade som små tokar! V åkte bergbanan och flera av de andra karusellerna i kaninlandet och helt klart var farfars bilar, kaninlandsresan och skepp o skoj favoriterna även denna gång!

Söndagen fixade vi i trädgården i solskenet och gjorde slänten klar för att bygga klart muren och lägga singel. Det får dock bli efter Grekland, nu är det ju bara några dagar kvar! På tal om det är V fortfarande fri från koppor och nu börjar det bli riktigt nervöst måste jag säga. Gode Gud hoppas hoppas vi får åka med! 

Vi tog även vad jag gissar årets sista dopp i sjön när A skulle bada. Solen gassade och det var svårt att fatta att det var september!

Igår var det tillbaka till verkligheten igen med besked: övertid på jobbet, 12 nya ansökningar att plöja och därefter tumörkontroll i Värnamo. Detta hatade helvete! Allt såg fint ut och nästa koll blir om ett år. Ser det bra ut då så friskförklaras jag, sådär 5 år efter tumören. Det vore ju himla skönt ändå! 

Ikväll väntar första intervjun och sen är det kvällsintervjuer fortsatt i veckan. Ikväll efter intervjun tänkte jag försöka hinna plantera vinbär, blåbär och smultron som jag köpte igår och putta ner årets vårlökar i landet innan det mörknar. På torsdag är det småbarnssim och fredag 20-årsfest. Sen hoppas hoppas jag att vi åker på semester!!! 


 

Inga kommentarer: