onsdag 28 september 2016

Vardagshetsen

Jag skulle ljuga om jag inte sa att jag saknar semesterlivet något så fruktansvärt! Är inne i en period där jag rycker att det känns helt sjukt det här livet vi lever där vi jobbar som ekorrar och lämnar bort våra små barn till främlingar långa dagar och där vi knappt vet hur de har sovit, ätit eller mått under dagen. All ära och heder till fantastiska pedagoger som tar hand om våra skatter hela dagarna, det är inte dem eller förskolan i sig jag tänker på nu. Utan mer hur vår livssituation här i väst ser ut.

Jag har ändå gått ner i tid och vi pusslar mkt för att få korta dagar och maximerad familjetid på helgerna men jag känner ibland att jag bara vill ta min familj med mig och flytta utomlands ett halvår och bara umgås med varandra. Sen är jag kluven i frågan, för att gå hemma på heltid hade jag personligen dött av. Mammaledigheten var jag trött på i slutet och längtade efter jobb och stimulans och rutiner. Min ideala situation hade varit att jobba vanlig arbetsvecka men bara 4 timmar om dagen. Eller åtminstone 3 dagars helg.

Ja ja så är inte fallet, istället jobbar jag just nu helt vanvettigt mycket för att hinna med på mina 85 %. Täcker upp i kundtjänst, är fortsatt marknadskoordinator och har ju sen ett tag tillbaka tillträtt min nya tjänst som lager- och logistikchef. Därav har jag varit högst involverad i rekryteringen som pågår. Och det är därför med stor glädje (och lättnad!!) som jag kan meddela att vi äntligen fått klart med vår nya kollega! Så himla skönt att den stenen släpper och bara att hoppas att det blir lika bra som vi tror!

Åh och imorgon ska jag på superduperlång och sjukt efterlängtad tapaskväll med F! Oturligt nog är S sjuk så i vardagspusslandets anda får jag ta småbarnssimmet först och sen åka i ilfart till snipen för att hinna till bokad tid. Men det löser sig nog! Missa det gör jag inte för allt i världen😊

I söndags fick jag i uppdrag att fota gravidmage, så himla kul! Speciellt i de fina färgerna som är ute nu! Med andan uppe passade jag på att fota höstbilder på V i hagen i Ulvestorp sen också. Längtar efter att få redigera och framkalla hela bunten!



 

Inga kommentarer: