torsdag 1 september 2016

Hej hej från vardagen!

Att blogga var länge en ventil och ett sätt att skriva av mig. Att trixa med fina bilder och layouter och att stundom skriva fyndigt och genomtänkt. Sen blev den en viktig dokumentering av graviditeten och jag skrev också en förlossningsberättelse (som jag kan läsa en miljon gånger utan att tröttna!)

Men sen kom småbarnslivet och total motivations- och tidsbrist! Prova att starta en dator med en spädis hemma som drar i sladdar, trycker på knappar och framförallt kräver 100% omvårdnad. Så bloggen dog ut när tiden försvann! För jag ville inte skriva korta, bildlösa inlägg från mobilen (se ovan ang. Bilder och layout).

Men nu sörjer jag bristen på dokumentation av Vides första år. Man glömmer ju SÅ fort! Och nu hittade jag en smidig on-the-go app som tillåter snabb uppdatering via mobilen på ett smidigt sätt. Och nu har jag sänkt kraven och insett att hellre kort och bildlöst än inget alls! Så här är jag igen!

Gör ingen summering sen sist utan dyker rakt ner i livet här och nu. 1 september och hösten är här på allvar! Vide är världens roligaste, goaste, busigaste och viljestarkaste unge - precis som en tvååring ska vara! Vi har precis målat om huset och drog årets sista penseldrag (äntligen!!) igår. Jag jobbar mer än någonsin och täcker upp personalbrist och sitter med nyrekrytering och läser ansökningar på kvällarna när V somnat. Vi har precis börjat på småbarnssim och V bottnar plötsligt i lilla bassängen! Vi har en vecka kvar till Grekland och ska till efterlängtade Liseberg på lördag. Därför hukar vi oss och dör lite över att det går vattkoppor på föris just nu...

Där är vi, just nu, mitt i höststarten 2016.



 

Inga kommentarer: