fredag 13 november 2009

Friday I´m in love

Åh härliga fredag! Sovmorgon till 13.00 idag, så skönt!

Gårdagens spånande inför C-uppsatsen kändes faktiskt riktigt lovande, vi har faktiskt en grund till en idé som kan bli riktigt bra!

Känns så skönt också att veta att jag och A arbetar väldigt bra ihop; vi har samma mål, ambitioner och framförallt nästan samma språk. Detta underlättar enormt för vi ska trots allt skriva skriva skriva ihop under ett halvår och komma fram till en slutprodukt som vi båda måste vara nöjda med! Så får vi bara till lite bättre disciplin så tror jag att vi kommer att fixa det här!

Det pratas och skrivs så mycket om svininfluensavaccinering nu så jag blir tokig! Först hade jag och T bestämt oss för att ta det nu innan vi åker till Thai, men då det var uppehåll både i Jönköpings och i Hallands län denna vecka så struntar vi i det. Nästa vecka känns alltför nära inpå att ta den, ifall man får eventuella biverkningar.

Dessutom har jag blivit alltmer skeptisk till hela apparaten. Ett helt nytt oprövat vaccin massprutas in i människor och vi har ingen aning om vilka biverkingar det kan bli! Folk pratar om ont i armen och feber dagarna efter, men jag menar biverkningar om 10 år? 20 år? Vad händer då? Vad vet vi? Ingenting. Och så länge jag inte vet mer så tänker jag inte utsätta kroppen för det.

Enligt Jyllandsposten så har vaccintillverkarna friskrivit sig från allt framtida ansvar. Det känns ju verkligen förtroendeingivande! Usch. Så i dagsläget: inget vaccin i min kropp!



Eftermiddagen kommer att bestå av fastighetsekonomisk analys. Ikväll är det lite tjejkväll med god mat och Idol och bäst av allt; min andra hälft kommer ner! Han har lyckats få ledigt så att han kan komma tidigare idag med. Lovely!
Ha en underbar fredag!
Kram

Inga kommentarer: