måndag 16 november 2009

Sista rycket nu

Idag är det måndag och den sista veckan innan Thailand har kickat igång! Galet nära nu:) Startade dagen med Fastighetsekonomisk analys och jag måste faktiskt säga att det var en riktigt intressant föreläsning idag! Äntligen känns det som att vi lär oss något vi faktiskt kommer att ha nytta av i vårt framtida yrkesliv! Idag gick vi igenom hur man värderar bostadsrätter, radhus och villor och hur det skiljer sig från värdering av lokaler. Vi pratade också om taxeringsvärde, marknadsvärde och kommunens förköpsrätt. Helt plötsligt förstod jag vad det var som hände när T:s farmors hus skulle säljas och kommunen utnyttjade förköpsrätt och tog över hela affären. Alltid lättare att lära in teori när man kan knyta den till egna erfarenheter!

Träningen idag var så sjukt peppig men också helt galet jobbig! Lätt det jobbigaste passet jag varit på här på Nautilus. Men helt galet bra musik och en väldigt engagerad och motiverande instruktör. Är fortfarande helt mör i kroppen och har fyllt på med lite gröt och flatbröd.
Har börjat plocka fram packning idag också! Efter att ha legat och funderat alldeles för länge igårkväll över vad jag har och inte har i klädväg så plockade jag helt sonika fram allt som ska med!

Här är resultatet:


Känner jag mig själv rätt så kommer det nog att komma till och falla bort en del plagg innan det är färdigpackat:)
Den vita klänningen med blommor på är helt nyinköpt (BikBok) och den bara hängde där och fullkomligt skrek Thailand! Vad ska man göra liksom? Klart den fick följa med;)

Jag som inte skulle ha med mig alls mycket kläder!Men men, en klänning väger ju ingenting och tar knappt någon plats. Har kompenserat med att ta med mig MYCKET färre skor än vad jag brukar! Endast ett par flipflop och två par ballerinaskor får följa med. Bra gjort för att vara en skogalning som mig!



























Tur att jag har en stooor väska! Så stor så att jag kan gömma mig bakom den:) Så Korrio, du får lätt plats i min väska om du ska med!


Ifall nu skulle ha råkat glömma av vart det är jag och min väska och mina kläder ska bege oss så kan ni ju alltid få ett litet smakprov:



Maya bay utanför Koh Phi Phi, Thailand (2007)

Längtar så sjuukt mycket nu!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den svarta klänningen i silke du köpte på hm när ja va med kommer ju passa perfekt o ha i thai ju!:) e de den vita klänningen du tog med härifrån som hänger där oxå?:) tur att den kommer ill användning! hoppas du hittade va stället hette i bangkok där vi bodde?!
kram embom

Banana sa...

Ja visst gör den! Den är klockren! Kommer smälta in fint bland alla thailändare! (eller njaee kanske inte..haha). Nej det är inte den men den är ganska lik den:) Hade glömt bort att jag hade den! Haha. Nej jag har inte hittat det än, men vi kollar upp det på plats i Bangkok så vi kan boka det till hemresan! Kram