torsdag 12 november 2009

Upptäcktsfärd

Det är ju en hel vetenskap detta med att blogga! Är fortfarande väldigt vilsen och tar lite stapplande steg här inne bland alla kodningar, stilmallar och layouter. När jag blir varm i kläderna ska ni få se på grejor:)



Kom just hem efter ett svettigt spinningpass på bästa bästa Nautilus. Bättre gym finns inte. Punkt slut. Hehe. Superduktiga tränare, fräscha lokaler och omklädningsrum och dessutom sjukt bra och peppande musik! Mitt enda aber just nu är att högerskons kloss krånglar och släpper ibland. Lite störigt då man inte vågar köra riktigt fullt ut. Men idag gick det bra, peppar peppar!



Ska strax bort till A och ge henne mina ultimata presenter! Är själv väldigt nöjd! Haha. Vi ska även göra vår C-uppsatsdebut ikväll! Känns som ett enormt jobb som ligger framför oss under hela vårterminen. Pust! Vi fick nyss reda på att BFE enbart kan välja att skriva inom ämnet Fastighetsekonomisk analys, med eventuella inslag av övrig företagsekonomi. Handledare? Svennis. S V E N N I S. Hoppas han inte läser min blogg, men det var det värsta beskedet av alla. Jag och A som hade sådana planer på ämne, inom organisation eller marknadsföring, där det finns så bra lärare som vi båda har stort förtroende för och som verkligen är engagerade och kompetenta. Så kom det här! Jaja bara att tänka om nu då!



För övrigt så har Banana presterat de senaste dagarna:) 3(!!) VGn inhåvade inom loppet av två dagar! Såå glad och såå nöjd! Dessutom var poängen på mikrotentan det närmsta full pott och det högsta resultatet jag någonsin haft i en ren ekonomikurs! Känns så BRA inför resan nu och inför vårens slit! För er som inte pluggar på högskola så är VG det högsta betyget. Vi betygsätts med siffersystem upp till 5 inom byggämnena och U till VG i ekonomiämnena.



På tal om resan, så är det typ det enda som rör sig i huvudet nu hos både mig och T. Vi pladdrar i munnen på varandra och är såå peppade! Så kul att T är så himla glad och förväntansfull, man blir glad bara av att höra honom:) Längtar tills imorgon när han kommer ner!



Snart snart snart är vi där! Enda skillnaden är att E inte kommer att stå där på stranden och gotta sig som hon gör här;) Idag är det bara 11 dagar kvar tills vi åker!

Nu dags för duschen och sen ska det bli sköj med paketutdelning!

Ha en bra kväll! Kram Banana

6 kommentarer:

Emmeslemme sa...

åååh va gött ni ska få det!

Kan ju bara tänka tillbaka på när jag och Andreas skulle dit.. Va ju såå härligt och man va ju gryymt sugen!! =D Avundsjuk till tusen miljoner!

Jag har varit på volleyboll och nu ska jag smäcka i mig köttbullar, potäter och sås! =)

Kramelikram!

Korriso sa...

haha emmeslemme, det var ju det bästa på länge! Banana hur var det med det där om jag kunde hänka på i resväskan, är mr T okej med det eller? Klarar ju mig på egen hand när jag väl är d´är nere=)

emmeslemmes kompis sa...

asså jag skrattar fortfarande åt emmeslemme, tänker på rumpbilden och att människan på bilden heter emmeslemme hahaha

Banana sa...

Ja det är sjukt mkt i huvudet just nu, packning, pass, biljetter, bokningar, tider aaaah.. men de e enbart positivt stressande;) Haha klart du kan följa me korri, jag har en gigantiskt väska så du får, helt seriöst, plats! Haha

Lina sa...

bananis! wskojjigt me bloggeeen =) jag kommer va inne varje dag o läsa hörrö.. åhhhåhåhå jag vill me hänga meee till solen!! o jag har en nyhet att berätta för dig.. mihihi.. inte roligt egentligen men.. what tha hell! haha.. kramkam /käly

Anonym sa...

aaaeee för fäään ansko...den där bilden...INTE OKEJ! Tjockisbruden hade du väl kunnat redigera bort ändå! hahaha
/emmbom