söndag 15 november 2009

Medmänniskor

Har precis följt T till tåget. Alltid lika tråkigt när han åker hem. Men vi ses ju snart igen som tur är eftersom jag ska hem och jobba onsdag och torsdag.


På vägen hem gick jag in på Hemköp där en händelse gjorde mig mycket illa berörd. Redan när jag gick in i affären så såg jag att det satt en rullstolsbunden äldre man och försökte packa ner sina varor. Stackare vad krångligt det ser ut tänkte jag och tog för givet att någon snart skulle hjälpa honom. Döm om min förvåning när jag, efter jag handlat klart och ställt mig i den andra kön, ser att han fortfarande sitter kvar och kämpar febrilt med att få ner sina varor i kassarna! Varför har ingen hjälpt honom? Varför har inte kassörskan uppmärksammat detta och låtit de enda två som stod i kö vänta 30 sekunder extra medan hon snabbt hjälper honom?


Jag, som stod i andra kön blev så sjukt arg och förbannad över att ingen, INGEN, gjorde någonting. Folk till och med tog sina varor från samma band som honom och hastade snabbt iväg. Det gjorde ont i hjärtat. Usch för att vi inte kan hjälpas åt! Usch för att inte personalen är mer serviceminded. Hade jag bara hunnit fram så hade jag bannemig hjälpt honom, men han blev precis klar när jag stod och drog mitt kort. Sedan rullade han iväg ut, ensam och med två stora kassar hafsigt ihoppackade. Usch och tvi för att vi inte kan vara bättre medmänniskor!




På tal om medmänniskor så finns det en person som jag skulle vilja säga är en av de mest omtänksamma och mest godhjärtade jag vet! Hade alla varit som hon så hade världen varit en mycket bättre plats! Jag pratar om Sofia, en person som jag haft turen att lära känna. Jag brukar normalt sett inte skriva ut namn, men detta är lite utav en hyllning och så klart då att ni ska få veta att det är Sofia:)


Inför vår resa nu så har S kommit med en MÄNGD ovärdeliga tips och råd, handböcker, väskor, ja allt möjligt. Det är också tack vare henne som jag inte missar så mycket i skolan då jag får skriva av hennes anteckningar. Hon är den mest gästvänliga och omtänksamma person jag har träffat och för henne är det aldrig några problem om man ber om en tjänst. Ofta behöver man inte ens be om en tjänst för hon hinner före och erbjuder den själv. Hon fungerar också som en modern variant av Skalman, då hon har ALLT i sin väska;) "fråga Sofia" är standard om det är något man behöver!


TACK Sofia för all hjälp med allt inför resan och all annan övrig hjälp som du alltid ställer upp med! Glad att få vara din vän! Du är en sann medmänniska!



Sofia och jag på ULF:en förra året. Humöret var på topp! :)



Kram

Inga kommentarer: