onsdag 18 november 2009

Så mycket att göra - så lite tid att göra det på

Igår var en minst sagt hektisk dag! Allt gick i ett under hela dagen, men ack så produktiv jag var:) Fixade så att jag har alla makroföreläsningsanteckningarna redan nu i förväg som jag missar under resan. Guld värt! Även smidigt att ha med 10 sidor anteckningar på planet istället för att ha med hela den dödstråkiga och framförallt TUNGA makroboken. Detta är möjligt genom att S och L (m.fl) läser makro på helfart och därmed ligger typ dubbelt så långt före oss andra. Med samma lärare och därmed samma förläsningsupplägg så var denna ultimata lösning möjlig!
Eftermiddagen spånades det C-uppsats igen och jag och A begav oss iväg för att leta upp C. Vi hittade inte honom, men vi hittade I och blev såå sugna på att arbeta ihop med henne igen! En mycket kompetent och engagerad lärare som vi gärna skulle se som handledare. Vi slängde sedan iväg några mail till både henne, Chibba och S-O med våra tankar, idéer och funderingar. Idag har de svarat! Och gissa vad, det låter faktiskt mycket bra! I ställer dessutom gärna upp som handledare. Åh det hade varit så kul att få genomföra idén vi har, med I som handledare! Hoppas hoppas!

Åkte till Gislaved igårkväll för att jobba i två dagar nu. Så tråkigt men så välbehövligt! Då jobb under vårterminen är praktiskt taget omöjligt med C-uppsatstraggel parallellt med andra kurser så är det lika bra att passa på att jobba så mycket som möjligt nu innan januari. Till och med lärarna avråder från att jobba extra just under vårterminen då vi kommer ha häcken full som det är ändå. Och jag har ju trots allt jobbat extra under alla mina tre år jag har pluggat, så fyra månader utan lön är ju bara att bita ihop och klara.

Imorgon ska jag och S till Göteborg och kolla på hockey! Ska bli såå kul! Frölunda-Brynäs och vi håller på varsitt lag. Hehe. M,P,R och delar av Sofias familj ska också följa med så vi blir ett gäng! Elitseriehockey är verkligen så skoj att se live så jag är riktigt peppad! Efter att ha hört allt snack om Foppas comeback i Modo idag på radion så är jag sjukt sugen att boka in en match då Modo gästar Scandinavium. Hade varit så stort ändå att se Foppa; han är ju trots allt en av Sveriges bästa hockeyspelare! Ska kolla upp detta snarast!

Ska sova en stund nu, är helt död efter att ha gått upp så tidigt. Sen blir det en löprunda i det härliga regnet. Måste leta fram packpåsarna till ryggsäcken också. Idag bara 5 dagar kvar! Woho!

Ikväll träffar jag äntligen min bästa T igen.




bild: lelove



Kram

Inga kommentarer: