söndag 22 november 2009

Inget är som väntans tider...

Idag är det söndag, en väldigt regnig, mörk och ruggig sådan. Helt sinnessjukt att vi i övermorgon är på väg! T har packat hela dagen idag och när vi åker ner till Halmstad ikväll så har han hela packningen med sig. Jag ska packa ikväll, eftersom jag har hela packningen nere hos mig. Enda som har saknats var packpåsarna som jag rotade fram på vinden igår. Ska bli så skönt att komma ner till Halmstad igen och verkligen känna att det är nära, nära!

Jag packar idag eftersom att morgondagen kommer att bli ganska fullspäckad. Går i skolan till tio och sen har jag kvar lite anteckningar att kopiera i makro. C-uppsatsen måste vara helt färdigspikad imorgon så jag hoppas att Svennis är fortsatt positiv. Ska tvätta upp det sista under eftermiddagen, T ska klippa sig och sen har vi lite småplock kvar att köpa. På kvällen ska vi ut och äta goood mat som T bjuder på som en för tidig ettårspresent eftersom vi åker på vår ettårsdag:) Tack älskling! Morgondagen är alltså redan nu fullbokad och lägger man då till det obligatoriska stirret som alltid är dagen innan avresa så somnar vi nog gott imorgonkväll:)

Förväntningar, längtan och väntan har också sin tjusning och kan till och med ibland vara lika bra som själva upplevelsen, så jag ska minsann passa på att njuta nu de sista två dagarna! Jag tycker också att det är viktigt att man har något att se framemot EFTER det man väntat på så länge, för att slippa uppleva tomhet och antiklimax som gärna kommer annars. Och tur har väl jag! Jag har jättemycket att se fram emot även efter resan! :)

Lucia kommer vi hem lagom till, och jag ser redan nu framemot ett oförglömligt luciafirande av Köörmit! Haha.
Helgen efter att vi kommer hem har vi blivit medbjudna på julbord med delar av släkten. Älskar julen (och mat. hehe) och älskar därmed julbord! Hur gott kommer inte det att vara efter så lång tid med thaimat dessutom? Lovely! Tack Pappa!
Mjölners julfest för byggarna är jag redan nu sjukt peppad till! Först julbord på Raska kocken och sen julavslutningen på Kåren. Om vi inte rent av slår klackarna i taket på plats hela kvällen istället...Det är ju trots allt ettor, tvåor och treor så det kommer att bli ett jäkla drag! Det är ju byggarna vi pratar om! ;) Längtar!

Sen är det givetvis hela JULEN kvar att se framemot! Åh älskar julen och allt därtill! Jullov och nyårsafton tillkommer givetvis.

Så ja, jag är full av förväntan just nu!

Kram

Inga kommentarer: