måndag 10 maj 2010

Enjoy the movement

Kom just hem från stan där vi var på Stora torg och tog emot Drott som tagit SM-silver. Grattis! Vi dealade om att följa Drott mot guldet nästa säsong;)

Införskaffade mig också lite vuxenpoäng. Jag måste erkänna att det tar emot något jävulskt, men jag införskaffade mig ett par knäskydd. jag väljer dock att kalla dem för mina examensskydd;) Jag måste skydda knäna som är ömtåliga nu och jag vill verkligen inte dra på mig nya skrubbsår nu så här bara veckor innan det är dags. Jag har en superfin klänning som skrubbade knän inte ska få förstöra!

Strax dax för årets första inlinestur! Som jag har längtat! Var på väg att ge upp just på grund av rädsla för att råka ramla. Jag har aldrig någonsin ramlat när jag tränat inlines, peppar peppar, men om det är någon gång man ramlar så är det ju just nu. Så kom då idén med knäskydd. Och vad gör man inte för att få åka:)

Har laddat med supergott bröd (som jag fyndade för ynka 5 kronor idag)och proviva jordgubb så nu är jag fit för fight!

Träningen är som jag tidigare sagt mitt andningshål i vardagen och i livet. När allt annat ångar på i rasande fart och skallen snurrar så är träning det bästa som finns. Känslan av att ha kontroll och känslan av att pressa sig tll max. Just inlinesträning är bäst av all träning för just detta. Känslan av frihet och adrenalinet som dunkar när man susar fram med grym musik i öronen är helt enkelt underbar!
Halmstad är dessutom som gjort för inlinesåkning med plana, långsträckta cykelvägar. I like it!

Ikväll blir det bakning inför den stora dagen imorgon;) Återkommer senare! Fundera ni så länge på vilken dag det är som ska firas;)

Kram

Inga kommentarer: