lördag 1 maj 2010

Uppdaterar snabbt från Oslo!

Här uppe i Oslo flyger dagarna fram och det är lovely att vara här! Vi har hunnit med en hel massa sen jag kom hit! Vi startade upp hårt med en monsterpowerwalk i torsdags och efter det har mina stackars fötter klagat en hel del! Så jäkla typiskt mig att dra på mig världens skoskav nu dagar innan vårruset! Efter en hel dag på stan sen så var det bara att plåstra om fötterna så gott det gick!

Igår var ytterligare en heldag på stan, och vi hade lilla Tequila med oss, Ellika och Davids hundvalp. Kan vara den sötaste hunden alltså! Helt otroligt söt! För er insatta så är det en blandras mellan pomeranian (dvärgspets), chihuahua och petit brabancon. 13 veckor är hon och sötast i stan! Dock en väldigt envis liten dam som är full av bus! :) Vi tog en glass nere i solen på Aker brygge och Tequila somnade gott!

Stadshäng innebär givetvis att plånboken är liiite för tom! Har shoppat lite för mycket som vanligt när jag är här, men det är såå svårt att låta bli! Det finns liksom 345 HM, 4342 Gina och lika många Boikbok. Ja ni fattar, utbudet är enormt!

Jag har köpt ett superfint smyckesträd (på rea så det räknas som fynd), en stoor ring med turkos sten, en tänkbar exaamensklänning! En puderrosa i siden. Underbar är den! Frågan är bara hur jag som lätt blir varm och svettas mycket kommer att klara den ryggen. Så den ska testas först och se hur det går! Fin är den iallafall så jag hoppas hoppas att det kommer att gå vägen!

Sedan var jag tvungen att köpa nya skor också:( Jag kunde verkligen inte gå, inte ett enda steg med mina Nike. Så köpte ett par enkla tygskor från HM för att ens kunna gå ut! Haha. Som tur var så var dom fina och billiga så det sved inte så mycket.

I förrgår ansiktsmaskade vi oss! Jag hoppades på att den gigantiska finnen på hakan skulle ge med sig, men icke! Den envisa jäveln är fortfarande kvar! :(

Igårkväll drog jag och Emma ut en sväng och skakade rumpa! Haha. Asså. Sammanfattningsvis så var det öl. Öl öl öl. Överallt! Var helt genomdränkt av öl! :

Men AJ sa fötterna! Som dom värkte efter att stått ut med en kväll i heels. De var ju trötta och onda redan innan. Trodde seriöst aldrig att vi skulle lyckas ta oss hem alltså! Krypvarning!

Idag har vi mest tagit det lugnt. Vaknade med en saaatans huvudvärk imorse och var rädd att hela dagen skulle vara förstörd. Men efter en tablett så repade jag mig snabbt. Nu är det fix och don inför kvällens fest som gäller. Håret ska plattas, ansiktet ska målas, (finne ska täckas) och sedan korkar vi upp!

Må så gott alla!

Kram

Inga kommentarer: