fredag 14 maj 2010

Underbaaaart!

Wohoho nu tar JAG helg! Större än det; Uppsatsen är färdigskriven!! Vilken otrolig känsla! Den är dock inte helt klar, men den är färdigskriven! På måndag hänger vi på låset på biblioteket (vi hade helt missat att biblioteket har långstängt tors-sön) för att fixa till de sista källhänvisningarna. Alltså räknas den som så gott som klar. Deadline är 25 maj, så vi klarade oss med 11 dagars marginal! Såå skönt!

Detta innebär att jag har resten av dagen och två dagar till som jag är ledig! Ska njuta till max av dessa dagar och bara koppla av och vara just ledig. För på måndag drar tentaplugget igång och då gäller det att batterierna är laddade för att orka göra det där sista rycket.

Inledde ledigheten med en underbar powerwalk bort till Eurostop. Vad varmt det var ute! Solen sken och jag riktigt njöt av att få upp värmen i kroppen. Det är någonting med Eurostop och mig. För mig kommer Eurostop alltid att vara sommar. Tror det beror på alla barndomssomrar som spenderades här i Halmstad. Eftersom Eurostop låg nära till hands så handlade vi mycket där. Solinstrålningen och lukten där kommer jag alltid att förknippa med sommaren. Och så även idag. Alla lediga, glada familjer som handlade grillmat likaså. Systemet vimlade av både unga och gamla som skulle fira in helgen med en öl eller ett glas vin.

Ikväll blir det just grillning! En av mina favoriter har ju kommit ner till Halmstad i helgen;) Vi kommer att befinna oss på Östra stranden, grilla och dricka rosé. Är inte det sommarfeeling så säg!? Är så förbannat väl förtjänt av detta med, vilket gör att det känns ännu bättre;)

Eftermiddagen ska jag ägna helt åt mig själv! I lugn och ro göra måbrasaker som bara hinns med då man är lite ledig. Långdusch, hårinpackning, ögonbrynsfix och benrakning. Ska byta ut den bleka, glåmiga, stundvis ofräscha uppsatstjejen mot en pigg, fräsch och snyggare tjej som är redo för helgens äventyr:)

Ha en underbar helg allihopa!

Ni som sliter med uppsatsen önskar jag ett extra lycka till, och även ett "Håll ut, snart är det slut;)" Ni, som liksom vi, är klara gratuleras till ett förbannat bra jobb!

Kram

1 kommentar:

bellis sa...

hehe ne det ska jag inte ha=) firar vi dej den 6e? =)