måndag 10 maj 2010

Full rullning

Inlinesrundan gick bra, utan en enda tendens till fall! Tur var väl det för jag fuskade:( Tänkte verkligen ta på mig skydden men det GICK inte. Såg ut som en femåring i dem och dessutom tyckte jag att man blev helt orörlig! Så jag gjorde en egen variant av skydd istället. Tejpade över dubbla kompresser över knäna med idrottstejp som satt som berget. Så vid ett fall hade det inte blivit blodvite iallafall. Åkte över Gustavsfält, genom Snöstorp sedan bort mot Stenalyckan/eurostop och över Andersberg hem. Tyvärr var inte alla cykelvägarna riktigt sopade, och en del vart gropiga av trädrötter så jag fick inte upp den fart och det flyt i åkningen som jag önskat så jag tog svängen över Östra stranden hem. Så gött! Helt nylagd asfalt och helt rensopat. Kunde ta ut maxskär och flög bokstavligt talat fram! Lär kännas gött i ljumskar, rumpa och lår imorgon:)

Ikväll har jag bäddat rent! Var bara tvungen att byta till sommartäcket efter alltför många tokvarma nätter nu! Så då fick jag nybäddat på kuppen! Längtar tills det är läggdags;)

Tog mig sedan en nyttig och supergod smoothie till kvällsmat. Behövdes påfyllning av energi inför det stora baket.


Ni facebookare vet säkert vad jag bakade. Negerbollar så klart! Imorgon är det negerbollens dag och givetvis ska vi fira denna med att avnjuta dessa små delikata rackare:) Jag har lovat att bjuda tjejerna i morgon så det var bara att börja rulla! Blev en bra sats med bollar till slut alltså! I Q-huset hittar du oss om du vill titta förbi på en negerboll! :)


Nu ska jag ta kvällen på riktigt och krypa ner i min nybäddade säng med min senaste Cosmo som damp ner i brevlådan idag. Det är vad jag kallar vardagslyx och jag ska minsann förlänga en av julklappsprenumerationerna när de tar slut!

Godnatt!

Inga kommentarer: